Experiment Facebook: plăteşte pentru mesaje care vor ajunge automat la destinar şi nu vor fi considerate spam

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook Messenger poate fi folosit acum la liber, chiar fără cont de Facebook
Facebook Messenger poate fi folosit acum la liber, chiar fără cont de Facebook

Facebook a început să testeze o nouă opţiune pentru mesajele de pe reţeaua socială. În experimentul Facebook, utilizatorii care vor să se asigure că mesajele lor vor ajunge în Inbox-ul destinatarilor vor fi nevoiţi să plătească o mică taxă.

Mesajul postat de reprezentanţii platformei pe blogul oficial al companiei descrie mai întâi modalitatea de acum pentru mesaje: toate mesajele, chiar dacă sunt trimise de pe calculator sau mobil, prin Facebook Messenger, ajung într-un singur folder. Între timp, Facebook a introdus şi dosarul Other, unde intrau mesajele de la cei care nu ne sunt prieteni sau prieteni cu prietenii noştri, prima modalitate de filtrare a mesajelor.

Noua modalitate de filtrare a mesajelor din Inbox are două setări:

Filtrare de bază – vom vedea mesajele de la prieteni şi de la prietenii acestora. Cei care aveau înainte setată căsuţa poştală pe Friends of Friends sau Everyone vor avea această setare automat.

Filtrare strictă – vom vedea doar mesaje de la prieteni în Inbox.

În momentul de faţă, cu noile setări, următoarele mesaje vor ajunge în căsuţa noastră poştală, iar înainte nu ajungeau:

Mesajele trimise de cineva care foloseşte Facebook Messenger pe Android, dar nu este în lista de prieteni din reţeaua socială, dar are contactele noastre în telefon.

Prietenul unui prieten care vrea să ne trimită un mesaj legat de un eveniment şi care a adăugat alţi prieteni de-ai noştri într-un mesaj.

Un prieten care ne trimite un mail pe adresa cu @facebook.com în capăt.

Dacă nu vrem să vedem mesajul cuiva în Inbox, putem să-l mutăm în căsuţa Other sau să scriem Report Spam.

Ce schimbări testează Facebook?

Facebook se bazează pe aşa-numitele semnale sociale pentru a determina dacă un mesaj trebuie să intre în Inbox sau nu. Asta înseamnă că reţeaua calculează legăturile cu o anumită persoană, pentru a determina dacă mesajul de la el ar putea fi relevant pentru noi şi nu este spam.

Astăzi, Facebook a pornit un experiment pentru a testa influenţa semnalelor economice asupra mesajelor. Astfel, socialul se schimbă şi multe mesaje vor fi influenţate de bani. Cum adică?

Un număr limitat de utilizatori vor avea opţiunea de a plăti pentru ca mesajele lor să ajungă automat în Inbox-ul cuiva şi nu în folderul de Other, adică în mesajele care nu sunt văzute foarte rapid şi nu sunt considerate importante.

„Unii comentatori şi cercetători au descoperit că dacă impui un cost financiar pe expeditor ar putea fi cel mai eficient mod de a discuraja mesajele nedorite şi de a facilita livrarea mesajelor relevante şi folositoare“.

Aceste situaţii, spune Facebook, sunt necesare pentru a se descurca în momentul în care algoritmul social şi nici cel matematic nu mai funcţionează. De exemplu, atunci când vrem să trimitem un mesaj cuiva pe care l-am auzit la o conferinţă, dar cu care nu suntem prieteni. Sau atunci când vrem să trimitem un mesaj pentru un job. De asemenea, pentru cei care primesc, testul se vrea un experiment pentru a vedea dacă apreciază mesajele relevante şi „muncite“ prin plată  de către cineva.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite