Cum ne schimbă dispozitivele conectate stilul de viaţă şi care sunt nevoile pe care ni le creează gadgeturile inteligente
0O societate permanent conectată schimbă stilul de viaţă al consumatorilor şi creează noi tipuri de nevoi şi aşteptări. Cei de la Ericsson Consumer Lab au identificat o serie de criterii care ar trebui îndeplinite de viitoarele servicii oferite de companii pentru a satisface aceste noi tipuri de nevoi şi aşteptări.
Piaţa de servicii digitale oferă constant aplicaţii şi soluţii noi care permit consumatorilor să comunice, să socializeze, să găsească informaţii şi să facă cumpărături online. Ericsson ConsumerLab a analizat atât aceste nevoi de consum emergente, cât şi o serie de noi concepte de servicii create pentru a le satisface.
Ericsson ConsumerLab a intervievat utilizatori de smartphone-uri din trei pieţe – Statele Unite, Brazilia şi Indonezia – şi a identificat şapte nevoi de bază, percepute ca fiind importante pentru succesul noilor servicii. Acestea sunt:
Acces instant, oriunde şi oricând – pentru a se potrivi stilului de viaţă activ pe care îl au, utilizatorii se aşteaptă să primească acces la un număr mare de servicii la cerere, în timp real.
Servicii personalizate – oamenii îşi doresc din ce în ce mai mult servicii personalizate care să se potrivească stilului lor de viaţă.
Deconectare – consumatorii folosesc de multe ori tehnologia pentru a-şi face timp să se deconecteze şi să se relaxeze.
Eficienţă asistată – oamenii sunt interesaţi de servicii care le gestionează şi eficientizează agenda zilnică.
Apropiere digitală – din cauza unui program zilnic foarte încărcat, prietenii şi familiile se vor baza din ce în ce mai mult pe tehnologie pentru a păstra legătura, indiferent de locul în care se află.
Mai mult control – consumatorii doresc să-şi urmărească îndeaproape cheltuielile, consumul de date şi actualizările de informaţii, în special pentru a putea să-şi dedice mai mult timp lucrurilor importante din viaţă.
Notificări bazate pe localizare – utilizatorii îşi exprimă dorinţa de a primi informaţii relevante pentru locul în care se află.
Ericsson ConsumerLab a testat şi câteva concepte noi de servicii în cadrul mai multor focus grupuri din fiecare piaţă studiată. Principalul punct comun al acestor concepte de servicii a fost că vor ajuta consumatorii să reducă complexitatea anumitor activităţi, să economisească timp şi să scadă nivelul de stres. Acest lucru va fi posibil prin intermediul unui sistem de management centralizat, care le oferă posibilitatea de a-şi controla cheltuielile şi consumul de trafic. Pe lângă cele şapte nevoi identificate în studiu, Ericsson ConsumerLab a constatat că:
Utilizatorii îţi doresc servicii simplificate, intuitive şi care se pot integra perfect cu obiceiurile lor generale de consum;
Pentru a fi cu adevărat mobile, serviciile trebuie să aibă capacitatea de a fi personalizate în timp real, în funcţie de locul în care se află utilizatorul.
Cerinţele consumatorilor vor genera mereu oportunităţi pentru pieţe noi, obligând companiile implicate să gândească mai departe de ofertele existente.
În timp ce utilizatorii din toate cele trei pieţe studiate folosesc în mod activ internetul mai mult de trei ore pe zi, gradul de conectivitate, nevoile acestora şi disponibilitatea de a plăti pentru diferite servicii variază considerabil în funcţie ţară.
„69% dintre persoanele intervievate şi-au arătat interesul pentru planuri de date comune”, a declarat Sofia Jorman, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „În plus, abonamentele care oferă o vedere de ansamblu asupra conturilor şi traficul de date sau voce într-un singur loc sunt apreciate de 59% dintre utilizatori. 54% dintre aceştia au considerat utile serviciile care le permit să-şi monitorizeze sau să-şi modifice tranzacţiile financiare. 52% dintre consumatori au fost de părere că recomandările şi informaţiile oferite în funcţie de localizare le pot oferi control asupra cheltuielilor şi consumului de date. Nu în ultimul rând, aplicaţiile care oferă utilizatorilor control asupra serviciilor media şi preferinţelor în materie de conţinut online au fost considerate interesante de 48% dintre respondenţi”, a mai adăugat aceasta.