Cel mai mare site de întâlniri online ia apărarea Facebook: Şi noi facem experimente pe utilizatorii noştri
0În urmă cu câteva săptămâni, Facebook a relevat faptul că a făcut un experiment psihologic pe o serie de utilizatori, stârnind un val de reacţii negative din partea internauţilor. Acum, cei de la OK Cupid, cel mai mare site de online-dating din lume, iau apărarea cercetătorilor de la Facebook.
În 2012, Facebook a manipulat conţinutul pe care l-au văzut în newsfeed-ul lor aproximativ 700.000 de utilizatori. Rezultatul a fost un studiu care demonstra că genul de conţinut pe care îl vedem pe reţelele sociale ne afectează starea. Numeroase persoane şi instituţii au acuzat Facebook de lipsă de etică, dar s-ar părea că practicile de acest gen sunt mai comune decât ne imaginăm.
Reprezentanţii site-ului OK Cupid au explicat că genul acesta de experimente se fac tot timpul, fiind necesare pentru implementarea unor noi funcţionalităţi sau pentru îmbunătăţirea serviciilor existate. ”Ghiciţi ce: dacă foloseşti internetul, eşti supus la sute de experimente, la orice oră, pe orice site. Aşa funcţionează site-urile Web”, scrie într-o postare pe blogul companiei.
Compania foloseşte un algoritm special, pentru a le arăta utilizatorilor ce alte persoane de pe site ar putea fi compatibile cu ei. Modificând acest algoritm, dar şi alte funcţii ale site-ului, cei de la OK Cupid au făcut propriile lor experimente.
De exemplu, la un moment dat a ascuns fotografiile unor utilizatori de ochii celorlaţi, ca să vadă cât de importante sunt fotografiile. În altă ocazie, le-au zis oamenilor că sunt compatibili cu persoane cu care nu aveau nimic în comun şi au aflat că utilizatorii vor da mai multe mesaje dacă li se zice că sunt compatibili cu alte persoane.
Pe site se specifică faptul că informaţiile personale colectate ”pot fi folosite pentru a face cercetări şi analize în ceea ce priveşte folosirea şi interesul faţă de produsele, serviciile sau conţinutul oferit de OK Cupid, sau de alte site-uri concurente”.
Cei de la Facebook modifică constant algoritmii care decid ce fel de conţinut le este afişat utilizatorilor reţelei şi, la fel ca şi în cazul OK Cupid, în termenii şi condiţiile de utilizare, compania spune că poate folosi date utilizatorilor în scopuri de cercetare.
[<a href="//storify.com/octavianpalade/mai-multe-despre-experimentul-facebook" target="_blank">View the story "Mai multe despre experimentul Facebook " on Storify</a>]