Cea mai mare problemă a Facebook: este o reţea socială prea populară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Popularitatea Facebook se poate dovedi o problemă
Popularitatea Facebook se poate dovedi o problemă

Mai mult de un miliard de persoane de pe planetă ştiu cum să folosească Facebook şi pentru ce să folosească Facebook. Este genul de familiaritate la care majoritatea companiilor visează. Însă, potrivit CNet, acesta nu este un lucru neapărat bun.

Pe măsură ce Facebook implementează noi funcţii, compania întâmpină fie rezistenţă, fie indiferenţă. Cel puţin aşa se înţelege din puţinele informaţii pe care reţeaua socială creată de Mark Zuckerberg  le-a pus la dispoziţie în ultima perioadă. Problema ar fi, susţin cei de la CNet, faptul că lumea se obişnuieşte cu anumite lucruri şi să convingi pe cineva să-şi schimbe obiceiurile nu este un lucru uşor.

„Noi consumatorii ne compartimentăm foarte uşor comportamentul. Ne facem cumpărăturile pe Amazon, pe LinkendIn ne încărcăm CV-urile. Nu apelăm la Facebook pentru activităţile astea, nu ştiu de ce, dar nu o facem“, a declarat Michael Pachter, analist al firmei Wedbush Securities şi fan al reţelei sociale.

Aceasta este marea problemă a Facebook. Reţeaua lui Zuckerberg trebuie să evolueze dacă vrea să ne distragă atenţia de la restul platformelor sociale. Acesta este motivul pentru care Facebook a achiziţionat Instagram şi pentru care a introdus fel de fel de funcţii noi.

De exemplu, reţeaua socială a introdus o modalitatea de a le trimite cadouri acasă prietenilor (numai în SUA), a construit o unealtă de căutare pentru a le da utilizatorilor un motiv mai puţin de a părăsi site-ul şi a adăugat şi hashtagurile, funcţie împrumutată de la Twitter care ajută la o mai bună organizare a informaţiei. Totuşi, utilizatorii nu par foarte încântaţi de noile funcţionalităţi.

<strong>#eşec?</strong>

După ce hashtagurile au devenit foarte populare pe Twitter şi au fost adoptate cu rapiditate de comunitatea Instagram, era de aşteptat ca Facebook să le implementeze. Totuşi, cu toate că acestea sunt destul de folosite în postări, potrivit firmei de analiză EdgeRank Checker, ele nu au niciun fel de influenţă asupra viralităţii postărilor.

Acest lucru vine în contradicţie cu dorinţele Facebook, dar şi ale publicitarilor. Cei de la EdgeRank au ajuns la concluzia că utilizatorii nu dau click pe hashtag-uri. Reprezentanţii reţelei sociale au refuzat să pună la dispoziţie statistici despre această nouă funcţie şi au spus că „va dura ceva timp până vom afla cum folosesc oamenii hashtag-ul pe Facebook“.

S-ar putea ca acest „limbaj“ creat pentru Twitter nu poate fi „tradus“ şi pentru Facebook. „Este o normă dezvoltată pe Twitter. Folosirea hastagurilor pe Facebook poate fi împovărătoare“, a declarat Charlene Li, fondatorul firmei de cercetare Altimeter Group.

miley hashtag facebook

<strong>„ Funcţii pe care le-a implementat Facebook şi nu sunt foarte folosite“</strong>

În ianuarie, Facebook a introdus motorul de căutare socială Graph Search. La conferinţa de presă din ianuarie, Zuckerberg a zis chiar că acesta este unul dintre cei trei stâlpi ai companiei, pe lângă NewsFeed şi Timeline.

Chiar şi înainte de lansare, fondatorul Facebook s-a lăudat cu numărul mare de căutări făcute de deja de utilizatori. „Avem în jur de un miliard de căutări pe zi şi nici măcar nu ne chinuim“, a spus Zuckerberg în septembrie.  

Totuşi, de la lansarea Graph Search, Facebook nu se mai laudă. Reţeaua nu a oferit informaţii folositoare, ci a dat publicităţii o listă cu o cele mai populare tipuri căutări efectuate: oameni, fotografii şi locuri. Funcţia a ajuns la majoritatea utilizatorilor începând de luna trecută şi presupune căutarea prin fraze, nu prin cuvinte. De exemplu: „filme plăcute de prieteni cărora le-a plăcut The Dark Knight“ sau „restaurante vizitate de prietenii mei în urmă cu şase luni“. Zuckerberg spune că acest fel de căutare s-ar putea dovedi mai valoroasă, atât pentru utilizatori cât şi pentru publicitari.

graph search

<strong>/trending</strong>

Potrivit Wall Street Journal, Facebook testează o nouă secţiune, numită „Trending“ care adună cele mai discutate subiecte ale momentului. Cei de la WSJ au obţinut chiar şi o captură de ecran cu funcţia ce urmează să fie implementată. Aceasta este reprezentată sub forma unei cutii ce conţine diverse link-uri.

Cei de la Facebook au trimis către TechCrunch o declaraţie oficială. „În momentul de faţă testăm o funcţie pe News Feed care afişează subiectele populare acum pe Facebook. Deocamdată, funcţia este disponibilă numai unui procent foarte mic de utilizatori americani şi este încă la începutul dezvoltării. Vom oferi mai multe detalii dacă vom decide să o oferim unui public mai larg“, se arată în declaraţie.

Credeţi că această funcţie va fi apreciată de către utilizatori? Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

zuckie trending
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite