Ce înveţi despre români din comenzile online de mâncare: preferă mâncatul acasă, după serviciu
0Livratul de mâncare a fost una dintre afacerile promiţătoare până acum. Au tot apărut servicii terţe sau unele proprii ale restaurantelor. Cel mai mare din România anunţă acum cât de mare a fost creşterea de la an la an.
Foodpanda.ro, platformă de comandat mâncare, susţine că a înregistrat, în 2016, o creştere a numărului de comenzi cu 57%, comparativ cu anul precedent. Cele mai solicitate preparate au fost cele din bucătăria românească, chinezească şi de tip fast-food (unde ai putea trece foarte bine shaorma). Cei care au comandat cel mai mult sunt bucureştenii, urmaţi de clujeni şi timişoreni. Valoarea medie a comenzilor de mâncare a rămas relativ asemănătoare cu cea din 2015, situându-se la circa 56 de lei.
În ceea ce priveşte preferinţele culinare ale românilor care comandă online, cele mai solicitate preparate au fost cele din bucătăria românească, chinezească şi de tip fast-food. Astfel că, ciorba de vită, noodles cu pui, pacheţelele de primăvară şi pizza au fost preparatele vedetă ale anului 2016.
„Campaniile de marketing, reducerile consistente derulate constant, dar şi introducerea livrărilor în timpul nopţii, în Capitală, sunt principalii factori care stau la baza creşterii numărului de comenzi în 2016. Dacă ne uităm şi la experienţa anilor anteriori vizavi de comportamentul consumatorului online, credem că trendul ascensiv se va menţine în 2017”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.
Comanda acasă predomină
Cele mai multe comenzi de pe platformă au fost înregistrate seara, în intervalul 19.30 – 20.30. Da, mai des preferă mâncatul acasă, locuinţa bate biroul. În ceea ce priveşte plata, aproximativ 23% din acestea au fost achitate cu cardul. Aici, sunt mai multe motive, dar unul neoficial şi destul de frecvent e că, odată plasată şi plătită comanda, magazinele online se preocupă mai puţin de cei care plătesc online. Teama de a pierde banii cash fiind mai mare, de unde şi interesul mai mare de a livra repede.
Altfel, despre foodpanda, aplicaţia mobilă a generat aproximativ jumătate dintre comenzile online de mâncare de la nivel naţional. Cea mai mare comandă înregistrată de platformă în 2016 s-a ridicat la 4.435 de lei, cu adresa de livrare în zona Băneasa.