Secretul tinereţii veşnice a fost descoperit. Tehnica, inspirată din poveştile cu vampiri

Cercetătorii americani au anunţat descoperirea unei modalităţi de a întineri persoanele mai în vârstă, potrivit Gizmodo. Un individ mai bătrân care primeşte sângele unuia mai tânăr devine mai sănătos şi primeşte câţiva ani în plus de viaţă.

Experimentul a fost bazat pe unul realizat în anii ’50, făcut de nişte cercetători de la Universitatea Cornell care au unit vasele de sânge a doi şoareci şi au observat că cel mai bătrân dintre ei a devenit mai sănătos după această procedură. Totuşi, cercetătorii de atunci nu au reuşit să explice cum s-a întâmplat acest lucru.

Acum, cercetătoruii au repetat procedura şi au aflat exact ce se întâmplă în momentul în care sângele unui specimen mai tânăr ajunge într-un organism bătrân. Cheia se află într-o serie de proteine care se află în număr mai mare în sângele tânăr şi care au proprietatea de a trezi celulele stem din organism. Astfel, se creează ţesut nou.

Într-un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Villeda, din Califeronia, s-a descoperit că injectarea directă a plasmei de la şoareci mai tineri în creierele şoarecilor mai bătrâni este mai eficientă. Prin acest procedeu iau naştere conexiuni neuronale noi, care inversează efectele îmbătrânirii şi îmbunătăţesc funcţiile cognitive ale şoarecilor.

Descoperirea este una foarte importantă când vine vorba de tratarea unor boli precum Alzheimer sau Parkinson, provocate de îmbătrânirea creierului.

Un al doilea studiu, publicat în revista Science şi realizat de o echipă de la Harvard, arată că nivelul mare de proteine GDF11 prezente în sângele tânăr întineresc şi inima primitorului. Ţesutul cardiac vechi şi deteriorat este înlocuit de ţesut nou, obţinut din celulele stem trezite la viaţă.

Cercetătorii spun că „în loc să iei un medicament pentru inimă şi un medicament pentru muşchi şi unul pentru creier, poate ai putea lua ceva care să fie benefic pentru toate“.

Cea mai mare problemă ar putea fi creşterea riscului de cancer. Activarea celulelor stem poate creşte riscul de apariţie al tumorilor. În plus, procedura nu a fost testată, deocamdată, pe oameni, dar şansele sunt mari ca ea să aibă acelaşi efect.