Oamenii de știință cred că au descoperit un remediu pentru căderea părului

Conform unor noi cercetări, există o moleculă care determină alunițele de la nivelul pielii să producă păr, iar oamenii de știință i-au descoperit potențialul și cred că ar putea fi utilizată pentru a trata căderea părului cauzată de vârstă, relatează Business Insider.

Terapia ar urma să fie aplicată precum Botoxul. Foto: Arhivă

Nu este nevoie să inventezi, de fapt, nicio moleculă nouă", a afirmat cercetătorul Maksim Plikus de la Universitatea din California, Irvine.

Într-un studiu publicat miercuri în revista Nature, Plikus și colegii săi au dezvăluit că osteopontina, o moleculă „care nu a fost asociată anterior cu creșterea părului", este prezentă în alunițele cu păr.

Plikus este de părere că acest compus ar putea fi injectat în scalpul bărbaților și al femeilor care se confruntă cu căderea părului pentru a revitaliza foliculii piloși printr-o procedură asemănătoare Botoxului, aproape nedureroasă.

Însă, mai întâi, această nouă tehnică împotriva căderii părului, care a fost deja testată pe șoareci, trebuie să se dovedească a fi de succes în cadrul unor teste clinice pe oameni, care vor începe în această vară.

Plikus consideră că, prin injectarea moleculei menționate în jurul foliculilor care au încetat să mai producă păr, celulele stem „adormite” ar putea fi „readuse la viață” și ar putea face ca părul să crească din nou.

Timp de zeci de ani, oamenii de știință au căutat un remediu pentru căderea părului, cu un succes foarte limitat.

Până în prezent, există doar două tratamente populare, utilizate pe scară largă pentru căderea părului, care funcționează cu adevărat. Ambele medicamente au fost descoperite din întâmplare, niciunul nu funcționează perfect și nu sunt potrivite pentru toată lumea.

Amplifica, o companie de biotehnologie cu sediul în California, la a cărei înființare a contribuit Plikus, va testa în următoarele săptămâni tratamentul împotriva căderii părului inspirat de alunițe.

Compania nu a dorit să împărtășească detalii, dar tratamentul va presupune, probabil, o combinație formată din osteopontină și alte proteine recent descoperite de Plikus pentru creșterea părului.

Terapia ar urma să fie aplicată precum Botoxul, prin microneedling.