O planetă aflată la sfârșitul existenței, scenariu posibil despre finalul vieții pe Pământ

O planetă îndepărtată care se apropie periculos de mult de steaua sa îmbătrânită a fost detectată în premieră de astronomii, potrivit Le Figaro.

Oamenii de știință au descoperit un posibil scenariu pentru sfârșitul Pământului FOTO Shutterstock

Studiul care a fost publicat la începutul acestei săptămâni indică o posibilă imagine despre cum ar putea sfârși Pământul.

Kepler-1658b este o planetă de mărimea lui Jupiter, care este situată la 2.600 de ani lumină de Pământ.

Kepler-1658b orbitează în jurul stelei sale la doar o optime din distanța de la steaua noastră până la Mercur, cea mai apropiată planetă. Planeta orbitează în jurul stelei sale în mai puțin de trei zile, iar această perioadă de revoluție se scurtează cu aproximativ 131 de milisecunde pe an, arată un studiu publicat în The Astrophysical Journal Letters.

„În acest ritm, planeta se va ciocni cu steaua sa în mai puțin de trei milioane de ani”, spune Shreyas Vissapragada de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, autorul principal al studiului.

Orbita scade inexorabil datorită efectului gravitației

„Este pentru prima dată când vedem dovezi directe ale unei planete cu o traiectorie în spirală în jurul stelei sale îmbătrânite”, a declarat astrofizicianul pentru AFP. Steaua se află în ultimele etape ale ciclului său, când începe să se umfle și să devină din ce în ce mai strălucitoare, conform g4media.ro.

Orbita lui Kepler-1658b scade inexorabil datorită efectului gravitației exercitate de stea, care este cunoscut sub numele de forța mareelor și poate atât să atragă două corpuri, cât și să le îndepărteze. Luna, de exemplu, se îndepărtează foarte încet de Pământ pe o traiectorie în spirală.

Scenariul ar putea fi aplicat și în cazul Pământului

Acest scenariu se poate aplica și în cazul Pământului, susține Centrul de Astrofizică într-un comunicat: „Moartea unei planete cauzată de o stea este un destin care așteaptă multe lumi și ar putea fi ultimul adio al Pământului peste miliarde de ani, pe măsură ce Soarele nostru evoluează”.

Cu toate acestea, sfârșitul Pământului poate să depindă de o serie întreagă de factori. Shreyas Vissapragadan spiune că, la fel ca îân acest caz, pământul s-ar putea apropia inexorabil de Soare din cauza forțelor mareice, dacă că acest fenomen ar putea fi contrabalansat și de pierderea de masă a Soarelui, astfel că „soarta finală a Pământului rămâne neclară”.