Nucleul Terrei nu se sincronizează cu restul planetei

nucleu terra

Cu toţi am învăţat că pământul de sub picioarele noastre se învârte constant, însă un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Naţională Australiană arată că nucleul terestru nu se sincronizează defel cu restul planetei, accelerându-şi viteza sau reducând-o frecvent.

Grupul de cercetători australieni, grup condus de profesorul Hrvoje Tkalcic, a calculat în ultimii 50 de ani viteza de rotaţie a interiorului terestru descoperind că lucrurile săteau total diferit faţă de ceea ce susţineau teoriile clasice.

Din studiul oamenilor de ştiinţă de la antipozi a reieşit că nucleul Terrei se roteşte cu o rată diferită de cea a mantalei terestre (stratul care separă nucleul de scoarţa Terrei), mai mult, viteza acestuia este una variabilă.

„Acesta este prima dovadă experimentală care confirmă că nucleul terestru se învârte cu viteze diferite. Am descoperit că, în comparaţie cu mantaua, nucleul s-a rotit mult mai repede în anii 70 şi 90, însă a încetinit simţitor în anii 80. Cea mai dramatică acceleraţie pare să fie cea din ultimii ani, însă avem nevoie de teste suplimentare pentru a fi siguri 100% de acest verdict”, susţine Hrvoje Tkalcic.

Citeşte articolul integral pe site-ul stiintasitehnica.com