Ştiinţa chiar ne face să arătăm mai tineri

0
0

 Specialiştii se întrec în a demonstra că noua generaţie de produse cosmetice testate clinic şi aprobate funcţionează. Cercetătorii din industria cosmeticii vor discuta mâine, la Londra, despre noua tehnologie din spatele produselor de întinerire.

O cremă cu pro-vitamine sau un ser pe bază de colagen. Dacă nu ai un astfel de produs, tenul tău este sortit îmbătrânirii. Suntem cu toţii obişnuiţi cu reclamele la produse cosmetice care promit să şteargă de pe feţele noastre anii scurşi. Numai că foarte multe persoane se întreabă dacă aceste cosmetice chiar dau rezultatele promise sau doar atenuează problemele.

Specialiştii din industria cosmeticii, ce aduce la nivel global 7,2 miliarde de euro, se vor întâlni pentru prima dată pentru a vorbi despre adevărul ştiinţific ce se află în spatele acestor promisiuni ademenitoare, notează „The Daily Telegraph".

Experţii se vor concentra pe o parte din ultimele descoperiri referitoare la modul în care se transformă cu timpul pielea şi părul nostru şi vor încerca să găsească un răspuns la întrebarea „ce este, de fapt, frumuseţea?" Toate rezultatele acestor îndelungate cercetări sunt folosite acum pentru a pune la punct noi produse, capabile să ofere pielii mai mult decât o simplă hidratare, iar părului mai mult decât o strălucire superficială.

Teste riguroase

Produsele de ultimă generaţie pot induce modificări fizice şi biologice la nivel celular. Progresul făcut este atât de mare încât unele firme de profil au început să facă teste clinice riguroase pentru a dovedi efectele pe care le au produsele lor.

„Companiile din industria cosmeticii au încercat mereu să-şi susţină afirmaţiile făcute în reclame privind beneficiile produselor pe care le fabrică. Totuşi, nu au făcut apel la teste clinice riguroase. În ultimii ani, însă, au început să facă şi asta", a declarat dermatologul Cristopher Griffiths, profesor la Universitatea din Manchester.

În 2007, echipa profesorului Griffiths a făcut unul dintre primele teste clinice independente pentru a constata dacă o cremă antirid, produsă de firma Boots şi despre care se afirma că este „un lifting într-o sticluţă", chiar dă rezultate. A ajuns la concluzia că produsul respectiv poate reface structura pielii. A urmat apoi, în 2009, un proces de testare la o scară mai mare.

Consumatori tot mai pretenţioşi

„Oamenii par să aprecieze cu adevărat ştiinţa. Produsele trebuie să facă exact ce promit. Peisajul începe să se schimbe, astfel că, treptat, ne apropiem de ceea ce vedem în industria farmaceutică", a adăugat specialistul de la Universitatea din Manchester.

În ultima perioadă, companiile de profil din întreaga lume angajează echipe serioase de specialişti în scopul de a face cercetări amănunţite pe care să le prezinte în publicaţii de specialitate.

Dacă nu fac asta, consumatorii nu le dau crezare.

După câţiva ani buni în care au studiat celulele stem de la nivelul rădăcinii părului, biologii de la L'Oréal au reuşit să pună la punct noi produse. Unul dintre acestea, ce va fi lansat în curând, promite să stimuleze creşterea genelor. Iar ofertele au şanse mari să se înmulţească.

De la frumuseţe la sănătate

Dacă unii oameni de ştiinţă se întreabă dacă frumuseţea chiar contează, psihologii afirmă că, potrivit unor studii recente, o faţă atrăgătoare indică şi o stare de sănătate bună.

„Tonul pielii ne dă, de pildă, indicii despre circulaţia sanguină, în timp ce greutatea ne arată dacă suntem predispuşi la infecţii respiratorii", a explicat psihologul David Perrett de la Universitatea St. Andrews din Marea Britanie.

Stil de viață


Ultimele știri
Cele mai citite