SONDAJ Câţi bani vor cheltui românii pe cadourile de Crăciun: cel mai mare buget din ultimii cinci ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilizatorii de internet intenţionează să ofere cadouri de Crăciun, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii cinci ani, potrivit unui sondaj al platformei Compari.ro

Sondajul, citat de News.ro, a fost realizat în rândul populaţiei adulte din România cu acces la internet, în contextul în care se apropie Black Friday, evenimentul care dă startul cumpărăturilor de Crăciun.

Crăciunul de anul acesta va fi probabil „cel mai bogat“ de până acum, românii urmând să cheltuie în medie 1.011 lei pentru cadouri, depăşind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani.

Pe lângă familia restrânsă şi extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite.

Cadourile clasice, preferatele românilor

Deşi niciodată nu e prea devreme pentru a începe cumpărarea cadourilor, majoritatea aşteaptă totuşi promoţiile corespunzătoare, Black Friday fiind cea mai populară în rândul utilizatorilor de internet români (34%).

În privinţa cadourilor, le preferăm în continuare pe cele clasice. Cele mai populare patru categorii de produse sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi produse de înfrumuseţare, cosmetice (36%).

În timp ce topul de popularitate în rândul femeilor este format din aceste patru categorii de produse, pe lista de cadouri a bărbaţilor se află pe primele locuri diferite produse electronice de larg consum.

Cumpărăturile online, tot mai populare

„Rolul internetului în procesul de cumpărare este incontestabil. Pe lângă dezvoltarea dinamică a cumpărăturilor online, internetul precede sursele tradiţionale, cum ar fi turul magazinelor, studierea cataloagelor cu oferte sau reclamelor/anunţurilor chiar şi în procesul de informare înainte de plasarea comenzii. Însă o noutate este rolul din ce în ce mai important al site-urilor de comparare de preţuri: cu toate că utilizatorii de internet români preferă să se informeze direct căutând prin ofertele marilor magazine web, în 2019 utilizarea site-urilor de comparare a preţurilor a devenit cea de-a doua sursă de informare (63%), înainte de căutarea produselor prin motoarele de căutare online «tradiţionale», precum Google, Bing, etc. (51%)“, mai arată sondajul.

În afară de căutarea de informaţii, majoritatea achiziţiilor sunt efectuate prin internet: 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, de exemplu în cazul cumpărării de la o persoană fizică. Doar 9% dintre utilizatorii de internet intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.

Cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, îşi vor face cumpărăturile şi în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiţionale, de specialitate (22%). Bărbaţii sunt predispuşi să comande din străinătate, în timp ce femeile, tinerii şi pensionarii preferă să facă cumpărături în mall-uri.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite