Românii intră pe reţelele sociale ca să se joace
0
Viaţa virtuală îi atrage pe mulţi români care şi-au făcut cont de utilizator pe o reţea socială pentru a ţine legătura cu prietenii sau pentru a se juca. Aproape trei milioane de români postează poze sau mesaje pe reţele de tipul Hi5 sau Facebook.
„Trimite-mi o vacă şi îţi dau la schimb o capră" este doar una dintre replicile folosite de internauţii români împătimiţi de unul dintre jocurile de pe o reţea socială, în care îţi poţi organiza o fermă virtuală. Şi acesta este doar unul dintre cele 10.000 de jocuri din care pot alege utilizatorii reţelei sociale Hi5, de exemplu, una dintre primele 20 site-uri la nivel mondial şi care are, doar în România, o cotă de piaţă de 40%.
Citeşte şi:
Procuratura din Palermo cercetează jefuirea unei case... de pe Facebook
Cinci mituri despre Facebook
Fondatorul şi CEO-ul Hi5, Ramu Yalamanchi, aflat pentru a treia oară la Bucureşti, spune că românii accesează reţeaua în special pentru jocuri. „Media de vârstă a utilizatorilor este de 14-25 de ani, sunt, în principiu, adolescenţi care vor să se joace în reţea", spune acesta.
"Generaţia Facebook" apelează la alcool pentru a combate singurătatea
25 de curiozităţi despre Facebook la locul de muncă
Dintre cei 44% de utilizatori de internet din mediul urban, care declarau, anul trecut, că sunt membri ai unei reţele sociale, mai mult de o treime (36%) utilizează Hi5. Reţeaua este urmată de Facebook, cu 16%, şi la distanţă de LinkedIn (2%) şi de Twitter (2%), potrivit unui studiu Mercury Research.
„Rivalul" Facebook
În ceea ce priveşte ponderea utilizatorilor români în totalul internauţilor care au cont pe Hi5, Ramu spune că aceasta este de circa 5%, adică două milioane de persoane lunar. În plus, utilizatorii români vizitează portalul mult mai des decât australienii, de exemplu.
„În România, potenţialul
este foarte mare, credem că pe viitor, numărul acestora va mai creşte", adaugă antreprenorul de 36 de ani. Deşi mulţi români au conturi şi pe Hi5, şi pe Facebook, Yalamanchi spune că reţeaua Facebook nu este concurentă, tocmai pentru că Hi5 este o platformă de jocuri.
Potrivit ultimelor statistici, Hi5.com are 11 milioane de utilizatori unici în Europa, dintre care peste 2,7 milioane sunt gameri. În pararel, utilizatorii Facebook folosesc reţeaua pentru jocuri, însă şi pentru aplicaţii prin intermediul cărora companiile îşi pot promova produsele. Şi Facebook, şi Hi5 oferă utilizatorilor posibilitatea să cumpere animale, maşini sau diverse produse în lumea virtuală.
Un simplu calcul arată că, dacă fiecare jucător ar plăti doar doi dolari lunar pentru a cumpăra un cadou virtual, în contul Hi5 în România (cu două milioane de utilizatori) ar intra patru milioane de dolari.
Reversul medaliei
Dacă mulţi privesc reţelele sociale ca pe o metodă distractivă de a-şi umple timpul sau pentru a intra în legătura cu cei dragi, există şi cazuri în care folosirea excesivă a reţelor a avut efecte negative. De exemplu, un consilier local dintr-un oraş din Bulgaria a fost penalizat după ce şefii au descoperit că el „lucra la ferma virtuală" în timpul orelor de sedinţă.