Oamenii nu vor tehnologie 3D acasă
0Cei care au experimentat tehnologia 3D nu mai sunt atraşi de ea, arată un studiu despre obiceiurile de consum. Cei care nu vor să cumpere produse bazate pe tehnologia 3D spun că ochelarii speciali sunt, în mare parte, de vină.
Studiul realizat de compania de cercetare de piaţă Nielsen a vrut să arate ce părere au clienţii despre tehnologia 3D şi dacă vor să achiziţioneze astfel de produse. Deşi 52% din persoanele care au încercat televizoarele 3D spun că experienţa pe care au avut-o le-a depăşit aşteptările, oamenii nu sunt foarte încântaţi să le ia acasă, arată studiul, citat de Associated Press.
„Există un interes în ceea ce priveşte această tehnologie, dar şi numeroase bariere peste care trebuie să treci pentru a face această experienţă plăcută", spune Char Beales, CEO al Cable&Telecommunications Association for Marketing, compania care a comandat studiul. La acesta au participat 425 de persoane care au răspuns unor chestionare după ce au urmărit timp de 30 de minute un program în variantă 3D.
Tehnologie pentru evenimente speciale
În afară de costurile mari pe care le presupune achiziţionarea unui sistem 3D, în contextul în care această tehnologie de-abia a devenit disponibilă, ochelarii speciali reprezintă un alt dezavantaj. 57% din persoanele intervievate au spus că nu ar cumpăra un astfel de sistem din cauza lor. Aproape nouă din zece persoane sunt nemulţumite că aceştia nu le permit să facă şi alte activităţi în timp ce se uită la televizor. În consecinţă, Char Beales spune că tehnologia 3D nu va progresa decât în momentul în care va fi descoperită modalitatea de utilizare a noilor sisteme fără ajutorul ochelarilor.
Procentajul celor interesaţi de a achiziţiona un televizor 3D anul viitor a scăzut atunci când potenţialilor cumpărători li s-a arătat cum funcţionează tehnologia. Oamenii sunt îngrijoraţi şi de faptul că nu există suficiente programe 3D astfel încât achiziţia lor să fie justificată. Mai mult de trei sferturi au spus că ar folosi varianta 3D doar la evenimente speciale - un meci sau un film interesant, arată studiul. Şapte din zece persoane sunt interesate totuşi de jocurile 3D.
"Există un interes în ceea ce priveşte această tehnologie, dar şi numeroase bariere peste care trebuie să treci pentru a face această experienţă plăcută."
Char Beales CEO Cable&Telecommunications Association for Marketing