NFT-bijuterii: CryptoPunks, unele dintre cele mai scumpe NFT-uri din lume, intră în lumea reală sub formă de pandantive realizate de Tiffany

0
0
Prima bijuterie este replica fidelă a NFT-ului deţinut de Alexandre Arnaul, vicepreşedintele Tiffany
Prima bijuterie este replica fidelă a NFT-ului deţinut de Alexandre Arnaul, vicepreşedintele Tiffany

Celebra companie de bijuterii Tiffany and Co. este cel mai recent brand de lux care îşi asociază imaginea cu Web 3 şi lansează o serie limitată de bijuterii inspirate de celebrele NFT-uri CryptoPunks, unele dintre cele mai scumpe din lume.

Iniţiativa îi aparţine lui Alexandre Arnault, vicepreşedinte al companiei şi fiu al omului de afaceri Bernard Arnault, preşedintele consiliului de administraţie al grupului de branduri de lux LVMH LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton, care a achiziţionat anul trecut brandul de bijuterii.

Potrivit site-ului oficial al companiei, colecţia va avea un număr limitat de exemplare, numite NFTiff-uri: 250. Acestea vor fi realizate atât sub formă formă fizică, de pandantive, pentru un public exclusivist, mai exact pentru cei care sunt deja proprietari ei celebrelor NFT-uri din colecţia CryptoPunks, cât şi de jetoane nonfungibile (o reprezentare fidelă a pandantivelor).

Preţul este de 30 de ETH pentru fiecare obiect şi arta digitală aferentă (apoximativ 50.000 de dolari la cursul actual al acestei criptomonede). Bijuteriile vor fi o copie fidelă a NFT-urilor CryptoPunks (pentru fiecare cumpărător în parte) şi vor fi realizate din aur, diamante şi alte pietre preţioase sau semipreţioase.

Alexandre Arnault (30 de ani) este el însuşi deţinător al unui token din colecţia CryptoPunks, pe care l-a transformat în bijuterie. 

alexandre arnault vicepresedinte tiffany foto profimedia

Alexandre Arnault FOTO Profimedia

În calitate de vicepreşedinte al Tiffany, acesta vrea să aducă un suflu nou companiei fondate în urmă cu 185 de ani şi să atragă clienţi mai tineri. El i-a cooptat pe Beyonce şi Jay-Z într-o campanie pentru Tiffany (cu puternice referinţe la celebra pliculă „Breakfast at Tiffanyʼs“, cu Audrey Hepburn), dar adaptată pentru generaţia TikTok.

Un NFT (token nefungibil) este o unitate de date unică dintr-un blockchain, căreia îi corespunde un fişier în diverse formate: audio, video, text, fotografii, picturi, clipuri etc. Deşi fişierele în sine pot fi copiate şi folosite de alte persoane, jetoanele nefungibile care le sunt asociate sunt un certificat digital de autenticitate, care le oferă cumpărătorilor dreptul de proprietate.

CryptoPunks este o colecţie celebră lasată în 2017: 10.000 de personaje generate algoritmic de computer, având caracteristici unice. Aceste NFT-uri au fost puse la dispoziţie gratuit unor utilizatori din blockchain-ul Ethereum, dar, ulterior, unele dintre ele au fost vândute cu sume uriaşe, ajungând chiar şi la 10 milioane de dolari.

Tiffany se alătură altor branduri de lux care sunt prezente în Metaverse cu colecţii de NFT-uri: Prada, Gucci, Ray Ban, Bulgari etc.

Stil de viață


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri