Trei reguli pentru o comunicare eficientă: cum te poți face înțeles de toată lumea

0
0

Actorul și comunicatorul Alan Alda a împărtășit cele trei reguli de care trebui să ții cont pentru o comunicare eficientă și empatică, relatează Big Think.

Reguli pentru o comunicare eficientă FOTO Shutterstock
Reguli pentru o comunicare eficientă FOTO Shutterstock

Deși este cunoscut pentru rolul său din serialul american M.A.S.H din 1970, Alda este un orator și un pasionat de știință. Acesta a luat interviuri oamenilor de știință în calitate de gazdă a emisiunii Scientific American Frontiers, a câștigat premiul AAAS Kavli Science Journalism Award și a fondat Centrul Alan Alda pentru Știința Comunicării la Universitatea Stony Brook. 

În acest timp, el a dezvoltat un set de strategii pentru a-i ajuta pe oameni să se angajeze într-o conversație și să-și exprime clar ideile.  

Nu prezentați mai mult de trei idei 

Creierul uman poate stoca multe informații însă pe termen scurt. Numărul repetat frecvent este de șapte elemente. Acest număr provine din cercetări efectuate în anii 1950. Gândiți-vă că înainte de apariția telefoanelor mobile oamenii petreceau mult timp memorând numere de telefon din șapte cifre. 

Alda este de părere că trebuie să vă limitați la cel mult trei idei. 

Explicați ideile dificile în trei feluri 

Pentru a explica ideile dificile puteți apela la metafore. De asemenea puteți prezenta exemple, elemente vizuale sau puteți realiza o comparație de tipul „asta-nu-asta”

Când Barbara Oakley a scris cartea „A mind for Numbers” a contactat profesori care erau foarte bine cotați pentru abilitățile lor de predare. Ea a descoperit că cei mai buni profesori erau cei care făceau analogii cu concepte cheie sau idei dificile pentru a le explica mai bine. 

Repetați de trei ori 

Repetarea este un instrument de comunicare fiindcă ne ajută să identificăm informațiile cheie și să le transferăm din memoria pe termen scurt în memoria pe termen lung. 

Acesta este motivul pentru care compozitorii sau scriitorii folosesc repetiția cu atâta generozitate. Gândiți-vă la discursul „I Have a Dream" al lui Martin Luther King Jr., la numeroasele solilocvii ale lui Shakespeare și, bineînțeles, la „Single Ladies” al lui Beyonce. 

Exprimați-vă gândurile în mod clar prin intermediul conexiunii

Alda sugerează că adevărata esență a comunicării este conexiunea. În cele din urmă, trebuie să construim o conexiune suficient de profundă pentru ca strategiile de comunicare să funcționeze.  

Magazin


Ultimele știri
Cele mai citite