Săptămâna Modei de la Londra: între proteste politice şi odă vestimentară
0
Precizie geometrică şi modelele florale neregulate, natură fluidă şi agresivitate urbană – acestea sunt superlativele de la Săptămâna Modei de la Londra, un eveniment ce readuce umorul britanic în sezonul primăvară-vară 2013.
Helena Christensen a dat startul evenimentului printr-o prezentare elegantă pentru brandul de lenjerie Triumph. „Londra este un oraş extraordinar pentru Săptămâna Modei, un oraş plin de talente“, a declarat Helena Christensen pentru „The Guardian“.
Christensen a avut dreptate, iar evenimentul a devenit prilejul perfect pentru competiţia talentelor artistice.
Grădina cu flori de la Mulberry

[Protagoniştii prezentării Mulberry au fost top-modelele şi câinii de rasă. FOTO Reuters]
Kate Moss, Lana Del Rey şi Anna Wintour au semnat lista de prezenţă de la prezentarea Mulberry, un brand ce s-a impus ca lider de piaţă printr-o producţie „cu simţul umorului“, după cum a descris chiar designerul Emma Hill. „Nu trebuie să încurci lucrurile prea mult, stilul natural este foarte cool“, a adăugat directorul de creaţie.
Drept dovadă, pentru colecţia primăvară-vară 2013 designerul a propus costume cu printuri florale în culori pastelate ce au reuşit să recreeze cadrul natural într-o atmosferă citadină. „Pentru printuri ne-am inspirat din culorile tropicale şi florile englezeşti de diferite dimensiuni, am reanalizat materialele de arhivă şi am prelucrat pielea“, a spus Emma Hill.
Jachetele de biciclist, pantalonii largi de culoarea biscuiţilor şi puloverele confortabile au fost piesele emblematice ale prezentării ce a recompus atmosfera anilor ’70 într-un spectacol în care defilarea fotomodelelor a concurat cu cea a câinilor de rasă.
Ceva tineresc şi sinistru
Motivele florale de la Mulberry au continuat şi în colecţia lui Simone Rocha ce a transformat show-ul într-un tablou cu margarete albe, galbene şi roz. Rocha a asociat romantismul cu modernitatea şi a combinat broderiile din organza cu pielea şi plasticul pentru a dicta noile tendinţe băieţeşti. „Tineresc şi puţin sinistru“, aşa îşi descrie designerul creaţia. „A fost o proiecţie a tinereţii mele de pe străzile din Dublin, unde îmi petreceam timpul cu băieţii după şcoală“, a completat ea.
[Burberry a mizat pe contraste cromatice. FOTO Reuters]
Înapoi în anii ’60

Show-ul Burberry a fost o sărbătoare în stilul Prorsum, un stil remarcabil prin eleganţa materialelor şi croielilor fine ce corespund cu pretenţiile unei clientele selecte. Designerul a adus o serie de noutăţi conceptuale şi a reinventat trenciul printr-un model îmbunătăţit cu trei noduri (la mijloc şi la mâini). Rochiile cu bustiere, corsetele din mătase galben-lămâie şi jachetele roz metalic au completat sejurul artistic ce a reactualizat atmosfera anilor ’60.
Manifest politic
Vivienne Westwood, doamna punk a modei britanice, şi-a transformat prezentarea într-un protest artistic. Prin colecţia-manifest Red Label, designerul l-a susţinut pe Julian Assange, fondatorul WikiLeaks acuzat că a violat două femei. Drept urmare, fotomodelele cu feţe vopsite în verde şi galben au defilat în haine inspirate de stilul anilor ’50 şi ’60 şi au purtat tricouri inscripţionate cu mesajul „I’m Julian Assange“ (Sunt Julian Assange – n.r.).
Dacă Westwood a stârnit revoluţia, Moschino a sporit pofta de mâncare printr-o colecţie cu rochii, pantaloni şi genţi cu modele de ananas. Tot într-o notă creativă, Paul Smith s-a jucat cu volumele într-o prezentare geometrică accentuată cu note galbene şi portocalii.

[Moschino a adus ananasul în centrul atenţiei. FOTO Getty Images]
Discreţie de elită
În timp ce unii designeri au ieşit în evidenţă, Tom Ford şi-a prezentat colecţia într-un cadru privat, aşa cum şi-a obişnuit clientela în ultimii doi ani. Cu toate că de la eveniment au lipsit blitzurile fotografilor şi propaganda online adiacentă, jurnaliştii de la „The Guardian“ au deconspirat câteva detalii distinctive: cizme în stil bondaj (cu fermoar la spate) combinate cu articole mai cuminţi: fuste şi pulovere minimaliste croite pe linia corpului.
Dacă prestigiul Săptămânei Modei de la Londra se măsoară şi în numărul de vedete, show-ul semnat de House of Holland a fost privilegiat. Alexa Chung, Kelly Osbourne şi Nicola Roberts şi-au ocupat locurile din primul rând pentru a surprinde rochiile lungi cu printuri în zig-zag şi coafurile relaxate în coadă de cal. În plus, Lady Gaga a anunţat revenirea lui Philip Treacy într-un show inspirat de piesele lui Michael Jackson.
Cireaşa de pe tort a fost Topshop, ce a făcut cinste numelui care l-a consacrat la nivel internaţional. Pentru o promovare ca la carte, reprezentanţii companiei au transformat prezentarea într-o emisiune interactivă difuzată în timp real pe Facebook, de unde internauţii au putut achiziţiona în timp real articolele vestimentare semnate de Kate Phelan.