Moda, la mâna bloggerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bloggerul Bryan Boy este o emblemă a modei de pe stradă. FOTO Facebook
Bloggerul Bryan Boy este o emblemă a modei de pe stradă. FOTO Facebook

Bloggerii de modă sunt noile autorităţi în domeniu ce aduc moda mai aproape de consumator, de pe podiumurile strălucitoare – pe străzile cotidianului.

Dacă în urmă cu zece ani denumirea de „blogger de modă“ era pusă sub semnul întrebării, astăzi este mai mult decât un hobby sau o meserie. Bloggerul de modă este un personaj tot mai activ pe scena socială actuală ce a reuşit să treacă din umbra anonimatului în lumina reflectoarelor din primele rânduri ale prezentărilor de modă.

Iniţial bloggerul de modă era o persoană ale cărei preocupări (moda şi tehnologia) erau expresia hobby-ului. Individualişti, fără susţinerea unor corporaţii, lipsiţi de experienţa profesională şi pretenţiile editorilor consacraţi, bloggerii de modă îşi etalau la început jurnalele online doar pentru exprimarea liberă de idei, fără obligaţii.

the sartorialist - getty images

[The Sartorialist urmăreşte oamenii interesanţi de pe stradă ca să-i fotografieze. FOTO Getty Images]

Zece ani mai târziu s-au transformat în mini-vedete pentru care blogul nu mai înseamnă doar fotografii şi articole compuse din pasiune, ci şi o afacere mai mult decât profitabilă.

Scott Schuman este un exemplu în acest sens. Pe lângă blogul său (thesartorialist.com) care a strâns sute de mii de fani, new-yorkezul în vârstă de 43 de ani a colaborat cu Burberry, Gap, a lansat o carte cu fotografiile devenite celebre, iar pentru activitatea sa, revista „Time“ l-a inclus pe lista celor mai influenţi designeri.

Bloggerii de modă apar în reclame, colaborează cu brandurile de top şi sunt privilegiaţi cu primele locuri de la prezentările sezoniere, însă în calitate de lideri ai modei, au un stil vestimentar flexibil.

[Sussie Lau preferă vestimentaţia colorată. FOTO Getty images]

susie lau getty images

„Bloggerii au o vestimentaţie aparte, o reflecţie a trendurilor pe care blogosfera le promovează“, susţine Susie Lau (www.stylebubble.co.uk), o tânără de 26 de ani din Londra a cărei platformă online a atras aproximativ 170.000 de fani pe Twitter. „Te poate dezamăgi faptul că blogurile seamănă între ele. Când am început, comunitatea celebra stilul individualist, dar e interesant să vezi evoluţia şi modul în care această schimbare a influenţat preferinţele consumatorilor“, a completat acesta.

De ce sunt bloggerii mai influenţi decât designerii?

Atunci când decid cine este o autoritate în domeniu, unii critici se raportează în primul rând la indicatorul cantitativ şi numărul de susţinători de pe site-urile de socializare. 400 de followeri pe Twitter şi 500 de subscriberi de pe Facebook nu alcătuiesc o audienţă suficient de numeroasă pentru un blogger ce se presupune că îşi transmite mesajul la nivel global pentru mai mulţi utilizatori.

Cu toate acestea, indicatorii de audienţă nu sunt universali. „Cantitatea nu înseamnă totul în mediul online, iar 1.000 de fani dedicaţi pot echivala cu 10.000 de utilizatori pasivi, care nu se implică. Fără doar şi poate în mediul online cei care au influenţă nu sunt şi cei care au cel mai mare trafic“, a explicat un expert de la www.signature9.com, una dintre cele mai renumite platforme de modă.

„Un blogger este influent dacă cititorii cred în mesajul lui“, analizează Ashley, reprezentantă a comunităţii Independent Fashion Bloggers. „Bloggerul are influenţă dacă le arată vizitatorilor ce produse de îngrijire foloseşte sau care e rimelul preferat, iar odată cu încrederea cititorului, blogul va spori şi numărul de cititori“, explică specialista. 

Mai mult, bloggerii au succes pentru că menţin un dialog constant cu fanii şi îşi exprimă liber opiniile.  Prin intermediul lor, consumatorii stabilesc trendurile şi astfel bloggerii dau glas vocii din stradă, devenind PR de modă.

„Bloggerii şi tweeterii au devenit din ce în ce mai importanţi pentru că le oferă acces consumatorilor la cele mai recente trenduri“, a declarat David Wolfe, designerul de la compania Doneger. Iar marile companii iau aminte, după cum este şi cazul revistei „Glamour” care şi-a lansat un blog, ori „Vogue” ce s-a inspirat de la celebrul Sartorialist.

[Bryan Boy şi Anna Dello Russo, editor-şef Vogue Japonia. FOTO Getty Images]

bryan boy facebook

„Pe de altă parte, blogerii sunt furnizori de informaţii inedite. „Au acces la informaţii din culise şi oferă ştiri în exclusivitate, înainte să apară în alte publicaţii media”, a explicat Karen Kay de la „Daily Mail”. „Până ca prezentarea colecţiei să ia sfârşit, bloggerii - care se află în public - dau detalii despre articolele vestimentare, pantofii şi silueta fotomodelului şi postează datele pe internet pentru audienţa globală“, iar Bryan Boy sau Jak and Jill sunt doar câteva dintre aceste exemple. „Datorită bloggerilor, moda este acum accesibilă tuturor celor interesaţi“, a conchis specialista.

Mai mult, „cititorii rezonează cu bloggerii deoarece au interese comune şi stiluri similare, explică Danny Chung“, strategist media. „Mă gândesc mai mult să achiziţionez un produs care e promovat pe un blog – decât dacă e promovat de vedete“, a explicat acesta.

Internauţii au tot mai multă autoritate deoarece – spre deosebire de marii designeri - promovează imaginea oamenilor obişnuiţi, de pe stradă. „De-a lungul timpului, editorii de modă au apelat la fotomodele subnutrite, iar asta a afectat definiţia pe care o dăm frumuseţii“, analizează designerul Christian Halvorsen.

Bloggerii promovează o imagine reală a corpului şi induc consumatorului ideea că moda e mai flexibilă şi nu echivalează doar cu mărimea zero.  „Cred că cel mai mare impact al lor este că reactualizează concepţia despre imaginea corpului. Fotografii pozează femei obişnuite ce poartă haine obişnuite în care arată bine, iar publicul ia aminte“, a adăugat acesta.

Iar această imagine este încurajată şi printr-un anumit stil de viaţă. Mikael Colville-Andersen, autorul din spatele blogului copenhagencyclechic.com, este un maniac al modei şi al bicicletelor. Designerul îşi produce propriile biciclete, dar şi hainele propice pentru plimbare. Astfel, danezul în vârstă de 44 de ani încurajează mişcarea şi bunul gust pe o platformă dedicată oamenilor obişnuiţi.

tavi gevinson si anna wintour getty images

[Tavi Gevinson şi Anna Wintour, editor-şef Vogue SUA. FOTO Getty Images]

Însă bloggerii mai au şi marele avantaj că se adaptează unor categorii diferite de vârste şi reuşesc să dea glas unei generaţii. Acesta este şi cazul lui Tavi Gevinson (14 ani) ce şi-a lansat blogul www.thestylerookie.com încă de la 11 ani. „Postez ceva pentru că îmi place“, a declarat tânăra al cărei profil relaxat de tip „fan-girl“  a atras peste 85.000 de admiratori pe Twitter.

„Copilul minune al modei“, după cum a numit-o presa, este prototipul bloggerului de succes care a reuşit încă de la începutul carierei să-şi transforme pasiunea într-o afacere profitabilă. La 14 ani, Tavi a devenit o autoritate în lumea modei, este invitată la emisiuni de specialitate şi îşi lansează o carte.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite