Rucsacul, reinventat de dragul smartphone-ului
0Smarphone-ul se insinuează tot mai puternic în vieţile noastre, iar ca dovadă nelipsitul gadget a reînviat rucsacul, un accesoriu popular în anii ´90, pentru ca mâinile să fie folosite exclusiv la butonat.
Rucsacul nu este, cu siguranţă, cel mai elegant accesoriu la care să apeleze zilnic femeile, ba chiar şi bărbaţii. Ceea ce a readus în atenţie banalul rucsac de oraş, reinventat pentru a fi cât se poate de stilat, este utilitatea sa în raport cu nevoia de a folosi telefoanele mobile nestingheriţi de alte bagaje. Simbol al călătorului, rucsacul a cunoscut o creştere spectaculoasă a vânzărilor de la începutul acestui an, de 114%, cerere care a adus un plus de 23% şi în zona brandurilor cunoscute, conform unui raport oferit de reţeaua de magazine Debenhams.
Experţii din industria de retail au confirmat că motivul care a impulsionat reinventarea rucsăcelului urban este legat de creşterea continuă a utilizatorilor de smartphone, de unde şi nevoia oamenilor de a-şi folosi mai liber mâinile. Prin urmare, acest umil accesoriu are toate şansele să devină în 2014 noua servietă, geantă de fiţe, valiză, în funcţie de ocazie, relatează publicaţia Daily Mail. Însă, atenţie, specialiştii în modă îi sfătuiesc pe cei care se gândesc să apeleze la acest accesoriu versatil, că mărimea chiar contează în acest caz, măsura medie fiind cea mai potrivită. „O mărime prea mare te va face să pari un student care călătoreşte, iar unul prea mic este demodat“, spune Baddeley
Ideea este să rămânem, pe cât posibil, stilaţi în timp ce trimitem sms-uri, scriem e-mailuri şi postăm fotografii sau texte pe reţelele sociale“, este de părere Natelle Baddeley, Directorul departamentului de design pentru accesorii de la Debenhams.
Manechinul de succes al momentului, Cara Delevingne a fost cea care a dat „undă verde“ rucsăcelului după ce s-a afişat la diverse evenimente de modă cu o întreagă colecţie de saci de spate marca Mulberry, brand a cărui imagine a promovat-o. Prezentatoarea de televiziune Alexa Chung şi Rihanna se numără, de asemenea, printre vedetele care au redescoperit rucsacul.
Rihanna, o cântăreaţă cu mâinile mult prea ocupate FOTO woman.tv
Rucsacurile în culorile închise, realizate din materiale sintetice, diverse ţesături sau cele din piele sunt potrivite pentru ţinuta business, în timp ce pentru o imagine şic poate fi obţinută cu ajutorul unor modele care combină pielea falsă, denimul, ba chiar şi aplicaţii de ciucuri pentru un aspect etnic.
Termenul de sac de spate a fost folosit pentru prima dată în 1901, în SUA, de excursionişti, care au şi adoptat acest tip de geantă. Peste ani a devenit o marcă a călătorului, dar şi un accesoriu nelipsit pentru copiii de şcoală din toată lumea.