O nouă victorie a modei româneşti: brandul Murmur, în revista „Vogue”
0Imaginea din spatele brandului Murmur, Andreea Bădală, a bifat o reuşită de proporţii anul acesta, iar piesele ei vestimentare considerate „adevărate declaraţii în modă“ au primit recunoaşterea internaţională prin apariţia în ediţia de februarie a revistei britanice „Vogue“.
Pictorialul principal, realizat de Lucinda Chambers - directorul de modă al publicaţiei din Marea Britanie - şi fotograful Patrick Demarchelier, a propus o asociere inedită a unui mărci autohtone laolaltă cu nume de referinţă din industria modei, precum Giambattista Valli, Valentino şi Manolo Blahnik.
Succesul înregistrat de Murmur reprezintă „o mare recunoaştere“, aşa cum însăşi Andreea susţine, conştientă fiind de potenţialul propriilor creaţii. „Paginile revistei «Vogue» sunt o confirmare a calităţii produselor mele. Oamenii nu îşi vor mai pune întrebări referitoare la piesele vestimentare propuse“, a punctat designerul român, cu fermitate.
Pictorialul „Vogue“, cu piesele brandului Murmur. FOTO Murmur
„Dulcea victorie“ semnată Murmur a fost o „supriză de proporţii“ pentru Andreea Bădală. „Nu am crezut că o publicaţie ca «Vogue» va fi aşa deschisă în raport cu brandurile noi. Vorbim de o revistă cu renume care a înţeles mesajul transmis de Murmur“, a susţinut ea. „Cred ca o să-mi dau seama mai târziu de şansa oferită, iar efectul se va reflecta, probabil, în vânzări“, a adăugat designerul.
Când vorbeşte despre piesele ei, Andreea îşi recunoaşte iubirea pentru lenjeria retro, cu note vintage, rezultat al orelor de muncă manuală. „În patru ore se coase o singură pereche de cupe“, a explicat tânăra, cu gândul la eforturile închinate modei.
Pictorialul „Vogue“, cu piesele brandului Murmur. FOTO Murmur
Atelierul de creaţie Murmur îşi are perfect conturată imaginea femeii secolului XXI. „Femeia independentă care lucrează, dar, în acelaşi timp, nu uită cine este, înainte de toate“, a continuat Bădală.
O piesă din colecţia brandului Murmur Take Away. FOTO Murmur
Dacă prima linie semnată Andreea Bădală a vorbit despre exclusivism şi sensibilitate, Murmur Take Away, cel de-al doilea brand, aduce în prim-plan trendurile urbane, piese vestimentare ce pot fi purtate pe stradă. „Realitate, stabilitate şi materiale comode“, aşa îşi caracterizează fosta stagiară a lui Alexander McQueen piesele vestimentare.
Una dintre ţinutele brandului Murmur. FOTO Murmur
„Dacă Murmur ar fi un preparat, atunci Murmur Take Away ar putea fi catalogat drept un fast food. Primul propune «aperitive sensibile, delicate», în timp ce al doilea brand merge pe alimentele de zi cu zi“, a explicat părintele unei mărci aflată în ascensiune.
Întoarsă recent de la Paris, Andreea Bădală propune creaţiile Dior drept piesele-vedetă ale show-ului haute couture desfăşurat în capitala romantismului.
România pe val
Reuşita bifată de părintele brandului Murmur continuă o listă lungă a designerilor autohtoni apreciaţi în afara graniţelor. Maria Lucia Hohan, Irina Schrotter şi Ingrid Vlasov sunt doar câteva nume de creatori români cu rezonanţă pe plan internaţional.
Irina Schrotter, femeia de afaceri în vârstă de 47 de ani, a fost apreciată drept „doamna de fier a modei româneşti“, iar reuşitele ei confirmă titlul. A cincea prezenţă la Săptămâna Modei din Berlin a marcat un succes al designerului, iar piesele sale vestimentare au fost remarcate de publicaţiile nemţeşti. Dacă în 2012 ediţia germană „Vogue“ a realizat un pictorial inspirat de look-ul propus de Schrotter, 2013 a adus o colaborare fructuoasă cu designerul Lucian Broscăţean.
„Immersed Self“, cea mai recentă colecţie semnată Irina Schrotter, a mizat pe un aspect contemporan, unde lâna, caşmirul şi mătasea naturală au fost principalele materiale folosite.
Din anul 2000, de când Maria Lucia Hohan (32 de ani) şi-a încheiat studiile la Institutul Superior de Arte Aplicate din Paris şi până la recunoaşterea internaţională de astăzi, designerul a construit cu răbdare „un mic imperiu în modă“ cu o cifra de afaceri de 500.000 de euro, conform „Forbes România“. Secretul succesului de care se bucură brandul MLH este că a reuşit să rămână până în prezent fidel calităţii şi bunului gust, etichete râvnite de starurile de peste Ocean.
Fidelă stilului delicat şi natural care aminteşte de cochetăria specifică anilor '40, piesele MLH au primit recunoaşterea internaţională. În 2012, printre starurile care i-au purtat rochiile pe covorul roşu se numără cântăreaţa Jennifer Lopez, Asley Tisdale, Jennifer Hudson, Nicole Scherzinger, Carrie Underwood şi Kathleen Robertson.
Ingrid Vlasov (42 de ani) este o altă „ambasadoare a creaţiilor autohtone“ ale cărei piese vestimentare au primit recunoaşterea valorii şi stima la Săptămâna Modei din Paris. Colecţia pret-a-porter, semnată Vlasov, a fost prezentată în aceeaşi zi cu liniile unor branduri de renume ca Chanel, Valentino sau Paco Rabanne.
Sculpturile lui Brâncuşi au reprezentat „o oază de inspiraţie“ pentru linia produsă de Ingrid care s-a numit simbolic „Aripile“.
Dinu Bodiciu, creatorul român care a îmbrăcat-o pe Lady Gaga, a reuşit să cucerească notorietatea şi faima peste ocean, mizând pe ţinutele extravagante, cu un design inovator.
Un fost student timişorean, Bodiciu a reuşit să se afirme pe plan internaţional, în timp ce publicaţii precum „Vogue“ şi „Dazed & Confused“ au apreciat stilul excentric, culorile electrizante şi texturile fine ale creaţiilor sale.