FOTO Debenhams luptă contra rasismului, anorexiei şi prejudecăţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Două dintre protagoniste campaniei Debenhams pentru sezonul cald. FOTO debenhams.com
Două dintre protagoniste campaniei Debenhams pentru sezonul cald. FOTO debenhams.com

Industria modei se revoltă. Dacă până în prezent manechinele anorexice erau protagonistele spoturilor publicitare şi cataloagelor, acum brandul Debenhams susţine mişcarea feministă şi renunţă la manechinul de pe podium în favoarea femeii obişnuite, cu forme voluptoase.

Retailerul britanic Debenhams a lansat catalogul pentru sezonul cald al anului 2013, catalog în filele căruia s-au regăsit modele ce ies din standardele impuse de o nişă care se vrea exclusivistă.

„High Summer Look Book“, catalogul stilizat pentru sezonul primăvară-vară, are ca protagoniste modele care au peste 40 de ani, au un braţ sau un picior amputat şi sunt miniome sau, din contră, au o înălţime ce depăşeşte 180 de centimetri.

O mişcare riscantă?

Campania lansată de colosul din Marea Britanie reprezintă o iniţiativă primejdioasă. Debenhams a ales să lupte contra prejudecăţilor într-un mod ce poate să stârnească controverse şi să influenţeze negativ cota vânzărilor. Echipa de marketing a fost conştientă de aceste efecte, dar a ales să dărâme mitul 90-60-90 şi să aducă în prim-plan femeia, aşa cum este ea în realitate, scrie „The Huffington Post“.

image

Debenhams crede că orice femeie poate să arate fabulos în noile piese vestimentare din colecţia primăvară-vară. Aşadar, ne-am hotărât să încălcăm toate regulile şi să devenim primul retailer din Marea Britanie care comercializează haine pentru toate categoriile şi în toate mărimile“, a declarat unul dintre reprezentaţii brandului.

Nu este pentru prima oară când diverse branduri sau publicaţii de modă luptă cu o imagine fals conturată. Luna trecută un retailer de îmbrăcăminte din Suedia a avut parte de o rundă de aplauze virtuale după ce, o fotografie cu două manechine voluptoase îmbrăcate în lenjerie intimă a ajuns pe reţeaua de socializare Facebook, unde a strâns peste 57.000 de aprecieri în doar câteva zile de la postare.

image

În 2012, publicaţia britanică „Slink“ a îndrăznit să iasă din tiparele convenţionalului printr-un concept nou: o revistă de modă adresată femeilor cu greutate. Sub deviza „Stilizează-ţi formele şi adu moda în viaţa ta“, Rivkie-Baum, redactorul-şef, a vrut să aducă în prim-plan un nou trend, un cult pentru frumuseţea şi stilul ce nu ţin cont de formă şi mărime, ci de bun gust şi de feminitate.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite