Copiii în viziunea modei: adulţi în miniatură

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mateo Alonso face senzaţie pe Instagram
Mateo Alonso face senzaţie pe Instagram

Pe lângă colecţiile brandurilor de lux dedicate celor mici, Săptămânilor de Modă pentru copii care apar în toată lumea, industria a mai făcut loc unei noi tendinţe: copiii care domină internetul cu apariţiile stilate pe reţelele sociale.

Reţeaua socială Instagram este martora lansării a cel puţin două vedete în ultimul timp. Doar că nu sunt genul de vedete cu care publicul s-a obişnuit până acum. În primul rând, vârsta nu le recomandă drept celebrităţile tipice ale industriei: Mateo Alonso, în vârstă de 5 ani, şi Quinoa, vârstă flexibilă.

Asta pentru că dacă primul este un băieţel în carne şi oase, extrem de stilat şi cu atitudine, Quinoa este produsul imaginaţiei unei scriitoare care şi-a dorit mereu o fată. Drept urmare, fata ei este orice domnişoară cochetă prezentă în fotografiile găsite pe internet, pe care Tiffany Beveridge o „asortează“ cu o descriere umoristică. Dar ce au în comun cele două personaje este evident: stilul şi atracţia pe care o exercită asupra miilor de oameni.

120.000 de oameni şi un copil

Mateo Alonso, din Laguna Beach, California, s-a remarcat prin pozele îndrăzneţe postate chiar de el, după cum spune mama lui, pe Instagram. Îmbrăcat ca un adult în miniatură, în piese vestimentare ce ajung şi la câteva mii de euro bucata, Mateo are 2.500 de oameni care îl urmăresc din toată lumea, dar şi numeroase site-uri care îi poartă numele, realizate de fanii săi. Pagina de Instagram a mamei sale este urmărită de peste 120.000 de oameni, fiind locul iniţial în care erau postate imaginile cu Mateo.

Fiecare fotografie îl înfăţişează într-o ipostază plină de încredere, ori cu mâna în buzunar, ori uitându-se către un punct fix în depărtare, cu un soi de nonşalanţă atipică vârstei, devenind cel mai stilat copil din lume, cu o pasiune declarată pentru pantalonii cu turul lăsat, ochelarii negri de soare şi batistele Tom Ford.

mateo alonso

Fotografiile par făcute în mijlocul unor pictoriale ale unor reviste pentru bărbaţi, printre palmieri, la piscină, dar şi câteva selfie-uri (imagini făcute de el cu telefonul) în faţa oglinzii, lângă un câine. Dar tocmai în asta constă secretul. Micuţul de 5 ani nu se comportă precum un băiat de vârsta lui, nu are pasiunile şi nici obiceiurile pe care copiii le au în această perioadă. Se prezintă drept un bărbat în miniatură, ceea ce-l face adorabil sau, pur şi simplu, bun de urmărit de sute de mii de oameni. Reacţii există destule la adresa părinţilor care-şi încurajează copiii să se comporte „complet nenatural“. 

mateo alonso

„Trăim vremuri ciudate în care fete de 15 ani sau chiar mai tinere au devenit etaloane de stil. De la Hailee Steinfeld (15 ani), imaginea Miu Miu, brand preferat de femei trecute de prima tinereţe, până la Chloe Moretz (14 ani), care nu iese din ţinutele Proenza Schouler, Stella McCartney şi Dolce&Gabbana“, a spus editorul de modă Amy Odell, de la „The Cut“. Designeri precum Oscar de la Renta şi Marc Jacobs au început, de câţiva ani, să lanseze haine pentru copii, la preţuri ce depăşesc 1.000 de euro, în măsura în care primul a recunoscut că rochiile sale nu respectă proporţiile unui copil, ci sunt miniaturi ale versiunilor obişnuite.

Dar asta nu i-a oprit pe Mateo şi mama sa să împartă aceeaşi dragoste pentru Gucci, Dior, Stella McCartney, Little Marc Jacobs şi Dolce&Gabbana. De obicei, Mateo îşi alege singur hainele şi accesoriile, doamna Espinosa menţionând că-l ajută cu sfaturi doar atunci când ceva nu se asortează cum trebuie sau nu este potrivit vremii de afară. Iar când păşesc afară împreună, fanii săi îl fotografiază încontinuu. Sunt dăţi în care Mateo refuză blitzurile, fiind foarte obosit.

Acelaşi stil de viaţă care le-a adus critici din partea internauţilor, dezaprobatori pentru faptul că cel mic are un iPod şi un iPad, dar mai ales că pentru vârsta lui se preocupă prea mult de imaginea sa. „Oamenii au tendinţa să judece imediat. Când mergem la cumpărături, dacă îmi cere pantofi ca ai tatălui său, iar eu îmi permit, îi iau. Ne creştem foarte bine copilul. Este întotdeauna politicos, cu picioarele pe pământ, un băiat dulce. Nu cred că ştie că are acest simţ extraordinar al modei. Este prea tânăr“, a spus mama lui Mateo, pentru „The Cut“.

Quinoa, fetiţa imaginară şi bine îmbrăcată

Micuţa Quinoa (precum cereala- foto) este starul unei pagini Pinterest, gândită şi realizată de scriitoarea Tiffany Beveridge. Ce este cu adevărat special, în afară de stilul vestimentar al micuţei, este faptul că fetiţa există doar în mintea autoarei, dar, cu simţul umorului şi un pic de parodie, a devenit una dintre cele mai urmărite de pe Pinterest, cu 40.000 de oameni abonaţi.

Quinoa

Pagina „My Imaginary Well-Dressed Toddler Daughter“ dezvăluie aventurile fetiţei Quinoa şi ai prietenilor săi, la fel de imaginari, Chevron, Fendi şi Dolce (de altfel, copii obişnuiţi care pozează în pictoriale de modă), îmbrăcaţi să impresioneze, plictisiţi cu stil şi deranjaţi de ţinutele neglijente ale colegilor, „apariţii extrem de cool şi o garderobă pentru care ai muri“, după cum scrie „The Daily Mail“.

„Quinoa îl iubeşte pe prietenul ei Hugo, dar şi-ar dori ca el să nu mai încerce atât de tare să pară într-un fel anume“ este genul de descriere care i-au convins pe oameni să se aboneze la pagina micuţei. O altă imagine, care o arată pe Quinoa în pantaloni scurţi, vestă şi o căciulă, are parte de o poveste şi mai îndrăzneaţă. „Odată, când eu şi Quinoa ne-am rătăcit una de cealaltă într-o staţie de autobuz, şi-a amintit, slavă Domnului, de ce am învăţat-o: rămâi pe loc, arată spectaculos şi nu vorbi cu oameni săraci.“

Ideea blogului îi aparţine scriitoarei Tiffany Beveridge, care, cu doi băieţi acasă, se simţea frustrată când vedea haine frumoase de fetiţă. Aşa că a inventat una şi a transformat-o în cea mai nonşalantă şi stilată apariţie de vârsta ei. Rezultatele au făcut-o să râdă: mii de oameni au început să-i urmărească pagina. 

  Trăim vremuri ciudate în care fete de 15 ani sau chiar mai tinere au devenit etaloane de stil. Amy Odell, editor de modă

De ce mă sperie copiii îmbrăcaţi prea bine

Când am văzut prima dată imaginile cu Mateo Alonso, acest guru al stilului în vârstă de 5 ani, am simţit cum mă încrunt, fără voia mea. O reacţia firească la văzul unor imagini mai puţin fireşti. O copie fidelă a unui macho experimentat nu este chiar ipostaza drăgăstoasă în care ai vrea să vezi un băiat care abia a învăţat să vorbească folosind corect toate consoanele.

Quinoa

În atelierul designerului Irina Marinescu, vorbeam despre noile haine pentru copii. Mi-au rămas întipărite vorbele ei despre noua garderobă a celor mici, preluată integral din şifonierul adulţilor, doar cu mărimile modificate. Şi ea, ca şi mine, găsea un pic tulburătoare tendinţa de a lua copiilor ce este al lor. O fetiţă de 5 ani nu are de ce să fie replica fidelă a mamei sale, tocmai pentru că nu este mama. Un colier de perle la gâtul unui copil va arăta la fel de ridicol pe cât ar arăta o suzetă prinsă de gâtul unei femei de 30 de ani.ând am văzut prima dată imaginile cu Mateo Alonso, acest guru al stilului în vârstă de 5 ani, am simţit cum mă încrunt, fără voia mea. O reacţia firească la văzul unor imagini mai puţin fireşti. O copie fidelă a unui macho experimentat nu este chiar ipostaza drăgăstoasă în care ai vrea să vezi un băiat care abia a învăţat să vorbească folosind corect toate consoanele.

Cu adevărat tulburători sunt părinţii care, din dorinţa de a epata, îşi transformă odraslele în mici statui împopoţonate, dedicate propriului ego. Nu tocmai asta era frumuseţea vârstei lor? Cea în care culorile şi combinaţiile cele mai ciudate au sens oricum? Copiii nu au cum să fie etaloane ale stilului, pentru că stilul este suma experienţelor şi a gustului, noţiuni care prin definiţie au nevoie de timp.

Copiii pot fi drăguţi, scumpi, adorabili cel mult. Orice alt adjectiv matur arată doar că nu mai sunt copii, ci doar instrumente folosite pentru a satisface gusturile unor adulţi infantili. 

Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite