Lupta împotriva obiectificării femeilor: un videoclip devenit viral arată cum hipersexualizarea acestora afectează vieţile tuturor VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O agenţie de publicitate luptă cu armele jos împotriva obiectificării femeilor, renunţând la crearea de reclame în care femeile sunt folosite drept obiecte. Agenţia a lansat şi un videoclip în acest scop.

În cadrul campaniei #WomennotObjects (n.r. #FemeinuObiecte), înfăptuită pentru a lupta împotriva obiectificării femeilor în reclame, s-a publicat săptămâna trecută un videoclip prin care, atât femeilor, cât şi bărbaţilor, li se solicită să ia atitudine împotriva efectelor negative ale hipersexualizării şi ale folosirii femeilor drept obiecte în mass media.

În clip se militează pentru încetarea promovării femeilor în reclame făcându-se uz de corpurile lor, prezentând totodată situaţia în contrast cu cruditatea cu care femeile sunt judecate, nerespectate sau atacate în viaţa reală. Filmuleţul trasează o conexiune clară între lumea virtuală şi cea adevărată.

Campania #WomenNotObjects, lansată la începutul acestui an printr-un alt clip captivant, a fost începută de Madonna Badger, co-fondatoarea şi directoarea de creaţie a agenţiei de publicitate newyorkeze Badger & Winters. După ani în care a contribuit la crearea de reclame hipersexualizate, agenţia a decis recent să nu mai semneze reclame în care femeile sunt folosite drept obiecte sau în care au imaginea exceiv modificată în programe de editare precum Photoshop.

Filmuleţele virale şi hashtag-uite reprezintă un prim pas de combatare a acestui fenomen şi de încurajare a agenţiilor de publicitate să facă această schimbare pozitivă, scrie revista Verily, care, în urmă cu câţiva ani, a devenit prima revistă pentru femei care şi-a luat angajamentul de a nu folosi Photoshop-ul  pentru modificarea corpurilor femeilor şi de a oferi o alternativă la conţinutul hipersexualizat prezent pretutindeni în mass media.  

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite