Îmbrăţişările contra cost, o afacere de succes
0
Agenţiile care oferă servicii de îmbrăţişări contra cost s-au înmulţit în ultimii ani în lume şi, surprinzător, nu duc lipsă de clienţi. Ne-am însingurat fizic şi emoţional în ultimii ani, ca dovadă că rata divorţurilor a crescut foarte mult, explică psihologii succesul afacerii.
Ideea ineditei afaceri a pornit de la un film japonez, „Shimshima“, în care personajul central, o femeie divorţată, nu putea dormi singur. După ce descopră că se odihneşte bine dormind alături de un bărbat, femeia pune pe picioare o afacere: un serviciu de închiriere a bărbaţilor pentru femeile care se confruntă cu aceeaşi problemă.
Nu a trecut prea mult timp până când scenariul de film a devenit realitate. O firmă japoneză a copiat ideea şi a început să ofere bărbaţi spre închiriere doamnelor şi domnişoarelor care se tem să doarmă singure. Contactele sexuale nu sunt permise. De altfel, există reguli destul de stricte în această privinţă: femeile nu au voie să atingă într-o manieră nepotrivită bărbaţii închiriaţi şi nici să-i sărute. Le este interzis şi să-i contacteze altfel decât prin intermediul agenţiei. Ele pot, în schimb, să iasă în oraş cu bărbaţii aleşi dintr-un catalog virtual. Un bărbat poate fi închiriat contra sumei de 30.000 de yeni (278 de euro) pentru 7 ore, 40.000 de yeni (371 de euro) pentru 10 ore şi 48.000 yeni (446 de euro) pentru 12 ore.
Tot în Japonia există o cafenea care oferă bărbaţilor servicii similare. Ei se pot aşeza lângă o fată frumoasă şi o pot îmbrăţişa, contra sumei de 40 de dolari. Afacerea a avut atât de mult succes, încât proprietarul a deschis încă un local.
O afacere profitabilă
O mamă din New York a preluat şi ea ideea la sfârşitul anului trecut, iar îmbrăţişările pe care le vinde cu ora s-au dovedit foarte profitabile. Jackie Samuel, femeia în vârstă de 29 de ani, câştigă peste 250 de dolari pe zi, bani cu care îşi plăteşte studiile şi îşi întreţine copilul. Sediul afacerii este propriul apartament, iar regula este ca bărbaţii să nu atingă zonele acoperite cu lenjerie intimă. Jackie cere 55 de dolari pe oră bărbaţilor care vor să o ţină în braţe.
„Îmbrăţişările sunt sănătoase, afectuoase şi distractive. Clienţii vin la mine din motive diferite. Cei în vârstă, cărora le-au decedat soţiile, vor doar să fie cu cineva care să le ofere o atingere. Unii dintre clienţii tineri se află între relaţii, alţii au probleme în cuplu, iar alţii sunt doar curioşi şi vor să descopere senzaţia“, a povestit Jackie Samuel pentru publicaţia „The Telegraph“.
Îmbrăţişări gratuite pentru necunoscuţi
În 2004, a apărut în Australia o campanie care poartă numele de „Free Hugs“ (îmbrăţişări gratuite). Ideea i-ar fi aparţinut unui bărbat al cărui pseudonim este Juan Mann. Singur şi deprimat din cauza unor probleme de natură personală, Mann a început să îmbrăţişeze oamenii care treceau pe lângă el într-un mall din Sydney. În numai doi ani, campania a devenit internaţională. Regulile sunt simple: un grup de voluntari oferă îmbrăţişări trecătorilor, în mod aleatoriu. Campania este prezentă şi în România de 7 ani.

Există şi o Zi Naţională a Îmbrăţişărilor, sărbătorită pe 21 ianuarie. Ea a apărut în 1986, în SUA, şi a fost preluată de mai multe ţări, printre care Marea Britanie, Rusia, Germania, Polonia, China, Canada şi Australia.
Nevoia de afecţiune nu este satisfăcută
Atingerea este o nevoie umană şi se află pe locul al treilea ca importanţă, după supravieţuire şi securitate, spun psihologii. Studiile arată că un copil care nu este atins de părinţi poate avea probleme de dezvoltare fizică şi emoţională, oricât de bine îngrijit şi protejat ar fi. „Există în lumea ştiinţifică opinia că, pentru a-şi menţine sănătatea fizică şi mintală, oamenii au nevoie de 4-12 îmbrăţişări pe zi. Deci există o nevoie intrinsecă speciei. Faptul că aceste servicii au succes arată că nevoia nu este îndeplinită! Dacă ne uităm la rata divorţurilor, la relaţiile disfuncţionale, la relaţiile la distanţă şi la timpul din ce în ce mai scurt pe care îl avem la dispoziţie şi care nu ne permite să îi vizităm pe cei dragi, putem spune că avem de-a face cu o însingurare fizică şi emoţională mai accentuată decât în anii trecuţi“, crede psihologul psihoterapeut Bogdana Bursuc.
Încă un motiv pentru care nevoia de afecţiune a oamenilor nu este satisfăcută ar fi convingerea că exprimarea emoţiilor poate fi interpretată ca semn de slăbiciune. Multe persoane aleg să-şi înfrâneze trăirile pentru a fi percepute de cei din jur ca puternice. În aceste condiţii, agenţiile care oferă îmbrăţişări oferă un cadru pentru exprimarea şi satisfacerea nevoilor emoţionale. „Aici, ele sunt acceptate, nu sunt judecate, sunt considerate fireşti şi, mai mult, se răspunde lor. Problema este că le plăteşti, ceea ce face ca mintea ta să înveţe că nu este în neregulă să le exprimi natural şi oriunde, ca este un lux care se cumpără, ceea ce întăreşte convingerile disfuncţionale despre emoţii“, mai spune psihologul Bogdana Bursuc.