Fotografia cu berea în mână nu te va angaja! Ponturi esenţiale despre profilele online
0
Ştiu că îţi place să postezi pe reţele sociale – da, chiar şi întâlnirile cu prietenii, la bere, la petreceri, la mititei şi foc de tabără. În era aceasta, tehnologia sprijină din ce în ce mai mult angajatorii să caute profile relevante pentru anumite poziţii din companii, fie pe LinkedIn, Facebook, Google+ sau chiar Twitter.
HR-ii sau head hunterii cerceteaza informatii online despre prospect sau chiar cauta in mod direct specialisti pe anumite zone, contactandu-i ulterior chiar in retelele respective; asta, evident, daca profilele lor sunt profesioniste, interesante, amanuntite.
LinkedIn este lider pe segmentul de business si angajari, prinzand de asemenea avant si in Romania, apropiindu-se de 2 milioane de conturi – un numar impresionant, avand in vedere ca este o retea, pana la urma, dedicata business-ului si nu “de distractie”.
Sau putem spune ca LinkedIn este pentru profesionistul din tine cel mai sexy lucru de la “Bringing Sexy Back” a lui Justin Timberlake.
Top ponturi pentru un profil profesionist pe LinkedIn
1. In primul rand, 100% “is the new sexy”. Nu lasa campuri necompletate, oricat de neinteresante sau irelevante ti s-ar putea parea.
Ai terminat liceul Grigore Moisil prin 2000 si ti se pare irelevant? De unde stii ca nu te vei lovi de un HR care a terminat fix aceeaasi institutie de invatamant, in acelasi an si, oameni fiind, are un moment de melancolie asa ca te va chema la interviu?
Si mai important – descrie job-urile si pozitiile folosind cat mai multe cuvinte cheie, daca vrei ca oamenii sa te gaseasca. Foloseste toate caracterele permise de LinkedIn, in masura posibilitatilor – de obicei sunt 2.000 de caractere.
2. Fa-ti un URL personalizat
Atunci cand un recruiter sau potential client te cerceteaza, vrei sa gaseasca rapid, usor, informatii relevante despre tine. Creandu-ti un URL personalizat, recrutorii te vor gasi usor.