FOTO Copilele României, subiectul unui proiect despre copilărie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fotografa Delphine Schacher a realizat un proiect fotografic cu fete din Transilvania, fascinată fiind de autenticitatea copilăriei de acolo şi de candoarea copilelor de la ţară.

Inspiraţia pentru acest proiect i-a venit fotografei Delphine Schacher încă de când era copil, la rândul ei. A vrut să captureze tinerele din România încă de când tatăl său a vizitat Transilvania, în 1991, fiind complet afectat de experienţa sa. Delphine avea 10 ani atunci şi a reţinut toate detaliile oferite de tatăl său, după cum a povestit pentru slate.com.  

20 de ani mai târziu, elveţianca a decis să viziteze România pe cont propriu. A întâlnit un grup de fete cu vârste între 5 şi 11 ani, a căror naturaleţe şi inocenţă rurală şi a căror viaţă a captivat-o pe deplin. 

Vieţi care fluctuau între aşteptări şi melancolii, aşa descrie fotografa peisajul descoperit. S-a întors la un an după şi timp de 10 zile a lucrat împreună cu aceleaşi fete, încercând să imortalizeze capitolele vieţii lor. A creat o serie numită „Petite Robe de Fete”. „Un joc de-a v-aţi ascunselea între dulceaţa şi candoarea rurală, dar şi între lumini şi umbre”, descris Schacher proiectul. 

image

A lucrat numai cu lumina naturală, fotografierea analog şi a combinat portretele cu peisaje din regiune, pentru a crea un fel de efect teatral. Hainele fetelor au jucat un rol la fel de important, evidenţiindu-le graţia naturală. 

image

Deşi fetele sunt în primăvara vieţii lor, imaginile au fost realizate toamna, pentru a avea „căldura şi culoarea specifică. Un ultim moment al inocenţei pe care am vrut să-l capturez pentru totdeauna”. 

image

De când a lansat proiectul său, Schacher a primit atenţia şi cronicile pozitive din toată lumea. Fotografa s-a reîntors în România, unde a realiza şi mai multe imagini cu fetele, cu care vrea să lucreze şi la alte proiecte. 

image

Delphine Schacher a precizat ca proiectul ei a vrut să arate cum trăiesc fetele într-o anumită zonă, fără să spună accentul pe loc, ci pe emoţie. „Îmi dau seama că munca mea poate deranja oameni, îi poate atinge, îi poate reîntoarce în copilăria lor, le poate reînvia fricile şi sentimentele. Nu este un documentar despre copiii din România, aş vrea să vorbească despre copilul universal, într-un fel poetic”, a spus ea. 

image
image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite