Tinerii din Generația Z redescoperă credința: Creștinismul revine în forță în Marea Britanie
0Creștinismul crește în mod neașteptat în popularitate, tendință impulsionată mai ales de tineri – în special bărbați, potrivit raportului The Quiet Revival realizat de Bible Society. Cea mai spectaculoasă creștere vine din rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, parte din Generația Z: de la 4% la 16%. În cazul bărbaților tineri, numărul s-a înmulțit de cinci ori – de la 4% la 21%.

Frecvența participării lunare la slujbe a crescut de la 8% în 2018 la 12% în 2024, în Marea Britanie.
„Aceste date contrazic ideea larg răspândită că Biserica din Anglia și Țara Galilor este în colaps”, spune co-autoarea studiului, dr. Rhiannon McAleer. Creșterea este vizibilă în special în rândul romano-catolicilor și a penticostalilor. În ultimii șase ani, numărul celor care merg regulat la biserică a crescut cu peste două milioane de persoane, precizează independent.co.uk.
Și alte date susțin această tendință: vânzările de Biblii în Marea Britanie au crescut de la 2,69 milioane lire sterline în 2019 la peste 5 milioane în 2024. Biblia pentru Tineret (Good News Bible – The Youth Edition) și-a dublat vânzările din 2021 până în prezent. Fenomenul se observă și în SUA, unde vânzările de Biblii au crescut cu 22% într-un singur an.
Un studiu realizat de organizația Fusion, adresat studenților britanici, arată că 50% dintre respondenți sunt interesați să citească Biblia în timpul liber – inclusiv dintre cei care nu se declară religioși. Aproape 40% dintre studenți au deja o Biblie, iar 13% dintre cei fără afiliere religioasă afirmă că se roagă săptămânal.
Mai mult, Generația Z este considerată acum „generația spirituală”. 62% dintre tinerii între 18 și 24 de ani se consideră „foarte” sau „destul de” spirituali, comparativ cu doar 35% dintre persoanele de peste 65 de ani. Doar 13% dintre tinerii Generației Z se declară atei, față de 25% dintre cei din generația X.
„Asistăm la o schimbare culturală semnificativă privind credința și religia”, susține Sam Richardson, CEO al editurii creștine SPCK. Potrivit lui, oamenii nu mai caută răspunsuri doar de la lideri religioși sau voci ateiste, ci aleg să descopere singuri credința, citind cărți creștine și Biblia.