Pomana - reteta succesului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vara romaneasca 2002, cel putin pe litoral, este una a paradoxurilor. Daca tot a cotizat pentru un sejur care sa-i asigure zgomot de valuri in urechi si nisip mai peste tot, turistul e hotarat sa se

Vara romaneasca 2002, cel putin pe litoral, este una a paradoxurilor. Daca tot a cotizat pentru un sejur care sa-i asigure zgomot de valuri in urechi si nisip mai peste tot, turistul e hotarat sa se simta bine. Si cum arta este inainte de toate, nimic mai potrivit pentru serile de concediu decat un spectacol. Dupa parerea impresarilor si a organizatorilor, divertismentul e in toate cele ce sunt. Altfel nu se explica faptul ca pe acelasi afis zambesc, din fotografii nu tocmai recente, truditori in ale folclorului, cantareti de muzica usoara, dance si chiar indiana, alaturi de prestatori de umor. Si aici intervine paradoxul nr.1: desi la terase se asculta in special house, latino, muzica de club de import si de ultima ora, spectacolele care au cu adevarat succes sunt cele in care manelistii sunt in fruntea distributiei. Acolo unde afisul (ori vanzatorul ambulant de pe plaja) anunta un Costi Ionita, un Adrian Copilu' Minune, Minodora sau Vali Vijelie, hop si spectatorul. Doar da 100.000 ori chiar 150.000 pe un bilet, "civilul" vrea sa-si aduca aminte de zilele de glorie ale miscarilor unduitor-ombilicale. In acest sezon s-a mizat si pe elementul-"soc": tot romanul a auzit trambitandu-se "un spectacol extraordinar, cu cutare, cutare si Andreea Balan, fata in fata cu Andreea Antonescu". Spre dezamagirea generala, duduile n-au cantat in duet, ci separat, iar paruielile s-au consumat in cadru intim. Ceea ce de ochii lumii rezista drept prietenie este, de fapt, o rivalitate vecina cu absurdul. Daca pe vremea cand erau jumatatile aceleiasi trupe, scandalurile se desfasurau sub genericul "Care are sanii mai mari", acum, cand fiecare e pe cont propriu, discutiile sunt generate de dilema "Cine sa inchida spectacolul?". S-a ajuns chiar la situatia in care, desi pe desfasurator mai urmau cateva formatii (si Andreea Balan) la finalul recitalului sau, Andreea Antonescu sa anunte ca spectacolul s-a sfarsit. Restul artistilor nu s-a mai aratat privirii publicului, dar onorariile li s-au platit. O afacere profitabila pentru toata lumea. Cu exceptia spectatorului. Indiferent de care dintre Andree intra ultima in spectacol, domnisoara Antonescu are de ce sa-si invidieze blonda ex-colega: Andreea Balan a obtinut o sponsorizare, pe timpul verii, de la primarul Constantei, Radu Mazare, astfel ca are cazarea asigurata la un hotel din Mamaia, la standarde dintre cele mai inalte. Un alt mister care rezista pe litoral este acela al opozitiei gratis/pe bani. S-a intamplat ca anumite trupe sa aiba probleme cauzate de lipsa publicului la spectacolele la care erau capete de afis. Dar aceiasi Akcent, care au avut de infruntat o astfel de situatie penibila la un concert cu bilete platite, au adus in pragul isteriei puhoiul care i-a ascultat, cu intrarea libera, la Festivalul Berii. E drept ca de la un anumit numar de beri in sus devii mult mai ingaduitor, ba te transformi chiar in fan, dar pomana este un "afrodisiac" mult mai eficient. Faptul ca scoate niste lei din buzunar are un brusc efect de inacrire asupra cetateanului. Tot ce necesita bani scade in ochii lui direct proportional cu suma platita. E limpede, succesul la romani are, inca, echivalentul "gratis".

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite