În ce constă succesul unei cărţi? Discuţie cu Oana Boca, manager cultural, la Adevărul Live

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oana Boca, specialist în comunicare
Oana Boca, specialist în comunicare

Tema emisiunii lui Mircea Vasilescu, de la ora 15.00, de la Adevărul Live a fost „Să promovăm cărţile şi lectura! Ajută?“. Invitata moderatorului emisiunii a fost Oana Boca, manager cultural, specialistă în comunicare.

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live


Oana Boca a fost timp de 10 ani director de imagine la Editura Polirom. S-a ocupat de promovarea cărţilor, a organizat un festival internaţional de literatură la Bucureşti şi alte evenimente. Acum lucrează la Headsome Communication şi coordonează Gala "Bun de Tipar", care acordă premii pentru cele mai bune realizări ale industriei editoriale. 

Cum comunicăm despre cărţi? Ajută „PR-ul" la succesul unui autor şi la creşterea vînzărilor? Cum stă România la acest capitol, în raport cu alte ţări? La ce bun premiile literare?, iată întrebările la care s-a răspuns în emisiunea moderată de Mircea Vasilescu. 

Între recent încheiata Gală „Bun de Tipar" şi Bookfest, e un moment potrivit pentru a reflecta asupra acestor întrebări, a spus Mircea Vasilescu, redactorul-şef de la "Dilema veche".

Pentru a lucra în domeniul editorial, ai nevoie de lecturi, dar şi de informaţii de management cultural, a subliniat Oana Boca. 

"Până în 30 de edituri au un om de comunicare angajat".

"E important să ai un traducăror de valoare al cărţii, e important ca volumul să apară într-o colecţie a unei edituri prestigioase. Un om bun de comunicare participă la toate etapele de naştere a unei cărţi în cadrul editurii“.

"Campaniile de social media au devenit agresive. Se anunţă pe undeva «Citesc. Sunt sexy». Eu de «cool» nu trec, nu pot sa înţeleg asemenea campanii", a spus Oana Boca.

Editura Polirom a mizat în 2004 pe tineri scriitori. "A fost vorba de o viziune a directorului Silviu Lupescu. Lumea a reţinut că e vorba de un nou proiect. Se pot promova şi impune acest lucru“, a punctat specialistul de comunicare.

Festivalul Internaţional de Literatură Bucureşti (FILB) este un proiect iniţiat de Oana Boca, Vasile Ernu şi Bogdan-Alexandru Stănescu. FILB a debutat în toamna anului 2008 la Muzeul Ţăranului Român / Clubul Ţăranului şi de atunci are loc anual, a povestit Oana Boca.

„Timp de trei zile, încercăm să rescriem harta culturală a Europei, prin întîlniri, ce includ lecturi publice, dezbateri şi dialog cu cititorii, între scriitorii români şi invitaţii din străinătate. Diversitatea este conceptul ce stă la baza teoretică a întîlnirilor, intenţia noastră fiind aceea de a deconstrui ideea preconcepută că un trecut aşezat sub circumstanţe istorice asemănătoare va da naştere unor produse culturale identice“.

FILB este, astăzi, cel mai important festival internaţional de literatură care are loc în România“, desi rămâme un festival de buzunar, aşa cum l-a caracterizat Mircea Cărtărescu, citat de Oana Boca.

„Bun de Tipar. Gala Industriei de Carte din România“, un alt eveniment iniţiat de Oana Boca,  îşi propune să marcheze reuşitele anuale ale industriei editoriale autohtone, scopul evenimentului fiind acela de a atrage atenţia publicului asupra celor mai bune produse editoriale româneşti, în contextul în care se vorbeşte tot mai mult de o criză a lecturii, a cărţii sau a literaturii de calitate.

Profesionişti ai cărţii – editori, autori, traducători, graficieni, tipografi, librari sau bibliotecari – au ocazia să se bucure de recunoaşterea colegilor de breaslă şi a publicului în această gală dedicată excelenţei editoriale.

Promovarea lecturii, aducerea la rampă a celor mai buni profesionişti ai branşei, recompensarea şi încurajarea lor în ceea ce fac sînt de ani de zile întîmplări fireşti în atîtea ţări – scena culturală românească este de mult datoare cu un astfel de „gest“.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite