Ce să-ţi cumperi de Sărbători
0Ca în fiecare an, în perioada din preajma Crăciunului, comercianţii îşi ademenesc clienţii cu promoţii diverse. Unele merită să fie luate în calcul. În capul listei de discounturi ale marilor magazine sunt pachetele de cadouri, jucăriile, produsele alimentare, hainele de sezon, dar şi electronicele şi electrocasnicele.
Decembrie, luna cadourilor. Expresia se potriveşte mănuşă consumatorilor români care, chiar şi într-o perioadă de criză economică, nu renunţă la a face daruri sau la cumpărături în avans pentru Sărbători.
Aproximativ o treime dintre consumatorii români (68%) aleg să-şi cheltuiască banii în această perioadă în hipermarketuri, arată un studiu recent realizat de Deloitte la nivel european. Potrivit studiului, 28% din români cumpără în avans cadouri pentru bradul de Crăciun, în timp ce 23% fac aceste achiziţii chiar şi după Sărbători.
Una dintre explicaţii constă în preţurile avantajoase rezultate din reducerile semnificative practicate de magazine. Pe lângă cataloage, unde găsim lunar diferite tipuri de discount-uri şi oferte promoţionale pentru consumul curent, luna decembrie aduce pe rafturi preţuri speciale, care au reduceri de până la 50%.
„Reducerile ajung la jumătate de preţ la articolele de sezon în zilele cu nocturne, în care magazinele sunt deschise până la ora 00.00", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România. Aici găsim pe parcursul întregii luni reduceri semnificative la jucării, ornamente şi dulciuri de sezon, băuturi răcoritoare şi alcoolice, precum şi la produse cosmetice sau articole destinate sporturilor de iarnă.
„Regula noastră este să oferim reduceri de produse, pe lângă cele curente, la tot ce caută clienţii într-o anumită perioadă. Rambursăm de zece ori diferenţa la jucării şi la produse alimentare dacă se găsesc în altă parte mai ieftin", afirmă Andreea Mihai.
Cumpărături non-stop
Pofta de cumpărături poate fi satisfăcută doar de magazine deschise non-stop, cred oficialii Real,-hypermarket care ţin, în această perioadă, numai în Capitală trei magazine cu program de 24 de ore pe zi.
Produsele la care s-au operat şi aici reduceri importante sunt băuturile alcoolice şi răcoritoare, cosmeticele şi dulciurile. Mirela Surghie, media manager la hipermarketul Real, spune că discounturile merg până la 20% la baxurile de bere, la peturile de sucuri sau la seturile de cosmetice. Spre exemplu, un bax de bere costă 12 lei, în loc de 15, un litru de suc are un preţ redus de la 7,7 la 5,8 lei, iar un cadou cu produse cosmetice are o reducere de 30% şi costă 12 lei în loc de 18.
De asemenea, vinurile se vând în promoţii speciale de tipul „doi plus unul gratis" sau pachete „trei plus unul gratis", preţul unui pachet pornind de la 11,5 lei.
Electrocasnice cu preţ mic
În magazinele Altex şi Media Galaxy preţurile promoţionale apar în ofertele din cataloage pe tot parcursul anului, nu doar în perioada Sărbătorilor de iarnă. Reducerile ajung la 10 - 20%, vizează toate categoriile de produse şi au o valabilitate de trei săptămâni. „Promoţiile lansate în această perioadă sunt numeroase şi s-au efectuat pentru produsele cu cerere sporită în acest sezon", declară Cristian Moanţă, director de marketing la Altex România.
El spune că de o atenţie sporită s-au bucurat, mai ales în comunicarea promoţională, produse precum televizoarele LCD, sistemele audio-video, laptop-urile, consolele de joc. De asemenea, de promoţii beneficiază şi produsele care pot fi oferite drept cadou, precum camerele digitale Foto/Video, electrocasnicele mici şi produsele de îngrijire personală.
În cazul magazinelor Flanco, reducerile vizează electronicele şi electrocasnicele, dar, pe lângă reducerile de preţ la aparate şi camere foto, sisteme home cinema sau televizoare şi maşini de spălat, magazinele Flanco oferă anul acesta „pachete" speciale de Sărbători. Acestea pot fi formate din sisteme complete PC, console şi jocuri, dar şi din produse de îngrijire.
Reducerile pentru magazinele Flanco şi Flanco
World se aplică până la 24 decembrie, în Ajunul Crăciunului. „Continuăm şi programele buy-back pentru maşini de spălat şi frigidere, în cadrul cărora clienţii beneficiază de o reducere la achiziţionarea unor produse noi", spune Adrian Olteanu, preşedinte Flamingo.
„Buline" cu discount
Şi medicamentele „de sezon" sunt cuprinse de „febra reducerilor" în toată luna decembrie. Astfel, la farmaciile Sensiblu suplimentele alimentare şi comprimatele pentru răceală, care se pot elibera fără prescripţie, au preţuri mai mici cu 30%. Tot aici, la cumpărarea oricăror două produse din anumite game promoţionale, al treilea este gratuit.
Cadouri speciale
Sfârşitul de an este perioada de vârf a vânzărilor şi pentru magazinele care oferă produse media, de la carte, muzică şi jocuri, până la papetărie şi electronice. Acestea pot constitui uşor un cadou, mai ales că majoritatea au reduceri importante. „Toate gamele cresc în această perioadă şi un trend aparte îl au cele de jucării şi produse pentru copii, care îşi dublează ponderea în totalul vânzărilor", afirmă Camelia Berar, vicepreşedinte marketing şi dezvoltare în cadrul Diverta.
Magazinul oferă reduceri de până la 30% la jucării, 25% la carte, 18% la produsele IT şi la produsele de papetările, iar produsele de media beneficiază de o reducere de preţ de până la 10%. De asemenea, tot la Diverta găsim pachete cadou de Sărbători ale căror preţuri încep de la 39,9 lei, pentru cele formate dintr-un film pe DVD şi o cutie de bomboane.
Un pachet care cuprinde o carte pentru copii, o păpuşă sau o maşinuţă şi un set de ouă de ciocolată costă 49,9 lei. Cadourile sunt deja personalizate în funcţie de beneficiar: pentru copii, pentru adolescenţi şi pentru adulţi.
Decizii la raft
În hipermarketuri, fructele, ciocolata, cozonacul şi produsele alimentare de sezon s-au aflat în topul vânzărilor de anul trecut. „Cele mai mari vânzări le-au înregistrat portocalele şi mandarinele, figurinele de sezon şi ciocolata, carnea de porc şi preparatele tradiţionale româneşti, precum şi cozonacii, atât cei produşi în laboratoarele proprii, cât şi cei livraţi de furnizori", spune Andreea Mihai, directorul de marketing de la Carrefour România.
Anul acesta oficialul lanţului de hipermarketuri se aşteaptă la vânzări mari la carne şi preparate din carne, cozonaci şi dulciuri tradiţionale, dar şi la produse nealimentare precum electronice, jucării şi decoraţiuni.
Bune de cadouri
În cazul marilor magazine de electrocasnice precum Flanco, cele mai vândute produse au fost televizoarele LCD şi notebook-urile, dar şi produsele pretabile cadourilor, precum consolele de jocuri şi camerele foto. „Anul acesta, mai mult ca în alţi ani, consumatorii se vor orienta către cele mai bune oferte şi vor alege pachete cât mai avantajoase sau produse la preţuri promoţionale", spune Adrian Olteanu, preşedintele Flamingo.
Din coşul de cumpărături din preajma Sărbătorilor nu au lipsit anul trecut nici cadourile. „Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la gamele de jocuri şi jucării, urmate de gama de carte străină şi de import. În general, preferinţele consumatorilor au fost îndreptate spre albumele de artă, fotografie şi enciclopedii", spune Camelia Berar, vicepreşedinte marketing şi dezvoltare în cadrul Diverta.
Bonusuri după plăţi
La cumpărăturile efectuate cu cardul Carrefour MasterCard putem beneficia de cupoane valorice de 10 lei pentru orice tranzacţie mai mare de 100 de lei. Promoţia este valabilă pentru orice fel de produse, anunţă oficialii lanţului de magazine. De asemenea, tot la Carrefour există posibilitatea de a plăti în rate egale - trei, şase sau 12 -, pentru orice fel de produs cumpărat din hipermarket.
Şi în cazul Flanco, la achiziţionarea anumitor produse, cumpărătorii primesc mici cadouri. Spre exemplu, posesorul unei maşini poate primi, la achiziţionarea unui GPS, un voucher de benzină drept cadou.
Trei la preţ de două
La magazinul de îmbrăcăminte „Adam's by Secuiana" din cadrul Galeriei Comerciale Carrefour Militari, pe tot parcursul lunii decembrie, clienţii care cumpără două produse beneficiază de un al treilea produs cadou. Promoţia se referă numai la pantaloni, cămăşi, cravate şi tricouri cu mânecă lungă.
„De asemenea, în cadrul campaniei «Promoţii acum-aici», desfăşurată de magazinele TinaR, se aplică reduceri de până la 70% la o serie de produse din colecţia Toamnă-Iarnă 2009/2010", spune Valentina Pralea, economist la Cogest International, administratorul Galeriei Comerciale Carrefour Militari.
Case la reducere
La ediţia de luna aceasta a Târgului Imobiliar Naţional (tIMOn) au fost înregistrate cele mai mari reduceri de până acum practicate pe piaţa locuinţelor noi. „Pentru că târgul se desfăşoară chiar în perioada Sărbătorilor de iarnă, preţurilor ajunse la un minim istoric li s-au adăugat bonusuri şi cadouri de Crăciun", spune Vlad Vlăsceanu, directorul tIMOn.
În cadrul târgului au fost reduceri de până la 25.000 de euro la achiziţia unui apartament de trei camere, dar şi oferte speciale la care s-au adăugat maşini cadou. Unul dintre dezvoltatori a venit cu oferta ca în urma unei tombole să dea banii înapoi unuia dintre cei 13 cumpărători.