Aeroportul viitorului: spa-ul călătorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unul din camerele lounge-urilor existente pe aeroportul Charles de Gaulle
Unul din camerele lounge-urilor existente pe aeroportul Charles de Gaulle

După investiţii de 580 de milioane de euro pentru modernizarea aeroportului din Paris, hubul Charles de Gaulle a devenit un orăşel de sine-stătător, gândit şi construit pentru confortul zecilor de milioane de pasageri anuali.

La prima vedere, aeroportul parizian aduce cu un mecanism gigantic realizat pentru veşnicul călător. Cifrele confirmă că numai în 2012 61,5 milioane de pasageri au aterizat pe Charles de Gaulle, in Paris, o cifră record obţinută de francezi ca urmare a investiţiilor.

Aeroport întins pe hectare

Aeroportul are trei terminale, întinse pe 3.200 de hectare, de pe care pleacă zilnic avioanele a 116 companii aeriene. În total, acestea reuşesc să lege conexiuni către 25.000 de destinaţii din întreaga lume. De altfel, Charles de Gaulles este al doilea cel mai aglomerat aeroport din Europa, dupa numărul de pasageri, pe primul loc fiind aeroportul Heathrow, din Londra. Dar şi al saptelea din lume, potrivit datelor prezentate de Airports Council International, în 2012.

52% din călători ajung pe hubul parizian cu Air France, cel mai mare operator aerian local. Adică 32 de milioane de clienţi, jumătate din cifra totală a pasagerilor aeroportului. Motiv pentru care terminalul 2 a fost folosit exclusiv de compania Air France, urmând parteneri ai aliantei aeriene Sky Team.

Terminalul 2E a beneficiat de investiţiile majore pentru modernizare, acesta fiind locul din care pleacă şi ajung cursele intercontinentale, dar şi cursele europene din spaţiul non-Schengen, inclusiv România.

Pasagerii români ajunşi pe Charles de Gaulle au putut experimenta deja beneficiile modernizării, printre care şi un tren electric, fără conducător, care transportă pasagerii la zonele de îmbarcare, pe o distanţă de un kilometru. Trenul vine odată la două minute, după ceas. Această investiţie câştigă timp preţios în care pasagerul se poate relaxa, în loc să fugă la poarta de îmbarcare în aeroportul imens.

aeroport charles de gaulle

Confortul este cuvântul-cheie

Dacă britanicii se mândresc cu cel mai aglomerat aeroport din lume, francezii şi-au propus să iasă în evidenţă cu un alt atribut, tipic lor, de altfel: ospitalitatea. Motiv pentru care şederea la Charles de Gaulle ajunge să semene cu o plimbare de după-amiază prin magazine tip duty-free, cafenele, restaurante şi lounge-uri.

aeroport charles de gaulle

Interconectivitatea este factorul cel mai important care reuşeşte să aducă şi mai mulţi pasageri anual, prin reducerea timpul de tranzit, ceea ce permite călătorilor să petreacă mai mult timp în zonele amenajate pentru timpul liber. Cum călătorii din spaţiile non-Schengen cu destinaţie în alte zone non-Schengen folosesc propriile zone de îmbarcare, dar şi de tranzit, traficul aeroportului a fost fluidizat simţitor.

Iar aici posibilităţile sunt din ce în ce mai multe. Bvlgari, Chanel, Christian Dior, Gucci, Hermes, Louis Vuitton, Miu Miu, Prada, Rolex, Laduree sau La Maison Du Chocolat sunt doar câteva dintre brandurile de lux ce pot fi găsite pe „bulevardele” aeroportului.

aeroport charles de gaulle

25.000 de metri pătraţi sunt dedicaţi numai lounge-urilor, extrem de importante în ştampila franţuzească. Practic, sunt saloane în care pasagerii business sau membri Gold sau Platinium Flying Blue în alianţa Sky Team se pot relaxa, în alteptarea zborului. Relaxare care include scaune de masaj, spa, restaurant şi alte facilităţi. Pentru cei care nu  zboară la clasa business, acest serviciu este disponibil pentru o sumă de până la 40 de euro.

În aeroportul Charles de Gaulle există 20 de astfel de lounge-uri, şase aparţinând de Air France. În următorii doi ani vor mai fi deschise încă două, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro.

„Vom continua să investim în lounge-uri, vrem să oferim mai mult spaţiu, băuturi şi mâncare pentru clienţii noştri. Investiţia se va ridica la aproximativ 10 milioane de euro în acest proiect, care ar putea fi gata în doi, trei ani”, a spus Christian Gauthier (foto), director de operaţiuni pentru cursele lung curier în cadrul Air France, într-o intalnire cu presa.

aeroport charles de gaulle

Potrivit lui Gauthier, fiecare pasager care ajunge pe Charles de Gaulle cheltuieşte, în medie, între 10 şi 15 euro, în sectorul dedicat relaxării. Numai anul trecut, pasagerii care au trecut prin Charles de Gaulle au lăsat în jur de 900 milioane de euro, numai din shopping.

Ţelul: 100 milioane de călători

Titlul de cel de-al doilea cel mai aglomerat aeroport din Europa nu este, neapărat, pe placul francezilor. Vor să fie primii şi vor, cu ajutorul investiţiilor, să transforme Charles de Gaulle în aeroportul viitorului. Cel în care pasagerul va petrece cel mai puţin timp pentru tranzit, iar în rest, să se bucure de un confort greu de găsit în alte părţi. „Vrem să fim printre cei mai puternici competitori ai pieţii europene şi să devenim prima opţiune pentru cei care aleg Paris”, a spus Gauthier. Deşi efectele crizei încă se resimt, acesta spune că este aşteptată o creştere considerabilă în viitorul apropiat. 

aeroport charles de gaulle
Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite