Povestea Nutella, un dulce născut din sărăcie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Produsul pe care îl cunoaştem în forma cremoasă pe care o întinzi pe o felie de pâine sau o savurezi ca umplutură de clătită, arăta cu totul altfel în ziua în care a fost comercializată pentru prima dată sub denumirea de Nutella, cu 50 de ani în urmă.

Dincolo de apropiata aniversare neoficială a ciocolatei Nutella, la 18 mai, există şi Ziua Mondială Nutella, sărbătoare gustată de toţii fanii acestui produs, pe data de 5 februarie. 
Pe cât este de apreciat acest tip de dulce, dacă ţinem cont că se cumpără 2,5 borcane, în medie, în fiecare secundă, la nivel mondial, pe atât de interesantă este istoria reţetei. Totul a început în 1940, când Pietro Ferrero, un patiser din Piemont, în Italia, a folosit o veche reţetă, inventată în apropiere de Torino, în timpul lui Napoleon, care se prezenta sub forma unei paste de ciocolată numită giandua, numai bună de întins pe pâine. 

Cacaoa era raţionalizată la începutul anilor 40, dar Ferrero s-a gândit cum să se folosească de faptul că, la acel moment, producţia de alune juca un rol important în economia piemonteză, dar cacaoa nu se găsea pe toate drumurile. 

Ideea pe care a avut-o patiserul, să amestece cacao cu alune pisate din belşug, pentru a evita nevoia unei cantităţi mult mai generoase din preţioasa cacao, s-a concretizat în 1946 ca Pasta Gianduia, un fel de baton sau pâine făcută din ciocolată solidă, dar elastică în acelaşi timp. Supercrema Giandujot, aşa cum ajunsese populară în 1951, nu a fost considerată o titulatură suficient de comercială, simplă şi atrăgătoare aşa că a fost redenumită, în 1964, Nutella.

image

FOTO dallasfood.org

În ultimii ani, grupul Ferrero, care produce şi Kinder Surprise sau Tic Tac, încearcă să promoveze o imagine bio şi să dezvolte cât mai multe acţiuni în zona agriculturii sustenabile în ceea ce priveşte obţinerea materiilor prime folosite în procesul de fabricaţie al produselor sale. Nu este pierdută din vedere nici politica transparentă a companiei în relaţia cu clienţii, dar şi responsabilizarea socială. 

O alegere de înţeles, dacă aducem aminte de un proces răsunător în care a fost implicat un grup de mame revoltate de faptul că Nutella a fost promovată ani la rând de reclame care te făceau să crezi că produsul este un aliment de baza nutritiv şi sănătos pentru micul dejun, ba chiar că este normal să-i dai copilului ciocolată întinsă pe pâine şi în fiecare zi.  În aprilie 2012 compania a încheiat o înţelegere cu mamele prin care se obliga să le plătească daune de 3 milioane de dolari. În plus, oricine cumpărase un borcan de Nutella între ianuarie 2008 şi februarie 2012 putea să le solicite până la 20 de dolari în numerar, adică echivalentul a cinci borcane de Nutella.

Bucătărie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite