Test Drive Dacia Logan 1.5 dCi Prestige
0
Nu voi uita primul test cu Dacia Logan, vorbesc de prima generaţie. În parte pentru importanţa momentului. Dar acel test s-a sudat pe scoarţa mea pentru un moment de pe podul Crângaşi. Un ”colega” s-a gândit să schimbe benzile fără avertizare apoi să frâneze. Momentul acela în care descoperi cu surprindere cât de creativ eşti.
Evident am frânat sănătos... ei bine aici începe momentul pentru care voi ţine minte acest prim test... ABS-ul nu era nici măcar opţiune acum mai bine de 10 ani. Şi evident am schiat preţ de câţiva metri până m-am dezmeticit. Singura daună a fost la pneuri, s-a evaporat vreo jumătate de gram de cauciuc.
Şi uite că în 2016 avem un Logan cu sistem infotainment cu ecran tactil cu o diagonală de 7 inch, cruise control, ABS, ESP, geamuri electrice, navigaţie...
Dinamică
Dacia Logan nu este vreun reper la capitolul dinamică. Asta ar trebui să reţină toţi piloţii de cartier sau de drum judeţean. Totuşi, nici surprize neplăcute nu îţi oferă. Să nu uităm că vorbim despre un model care încă este inclus în categoria low cost. În altă ordine de idei, am întâlnit materiale similare cu cele din Logan în modele mut mai bine cotate.
Propulsorul 1.5 dCi este o unitate care în curând, probabil, va fi expus într-o galerie a celor mai longevive şi de succes propulsoare. Anul acesta se împlinesc 21 de ani de când a apărut în gama Renault. Cu toate evoluţiile, micuţul propulsor este relativ vocal, cei drept nici Loganul nu excelează la capitolul insonorizare.
În versiunea de pe Logan Prestige, acest 1.5 dCi oferă 75 CP la 4.000 rpm şi 200 Nm la 1.750 rpm. Ai putea crede că Logan-ul este uşor submotorizat, dar nu este aşa. Maşina are o masă de 1.069 kg, prin urma este destul de uşoară. Noi ne-am dori o cutie manuală cu 6 trepte, dar încă trebuie să ne mulţumim cu 5 rapoarte. Unii ar putea spune că etajarea este puţin cam lungă, dar în condiţiile în care propulsorul îşi termină resursele spre 3.000 şi ceva de ture... noi o găim corectă, ar mai fi ceva de lucrat la timoneria cutiei, nimeni nu ar fi deranjat de una mai precisă.
CITESTE tot materialul si afla verdictul pe www.viteze.ro











