Apollo Arrow – poezie germană cu sute de cai putere
0Pentru o bună perioadă de timp nu am mai auzit nimic de la Gumpert, acel constructor german care a lansat un supercar ce a aruncat mănuşa în curtea italienilor. La Geneva am auzit iarăşi de ei, doar că s-a produs o mică modificare. Compania şi-a schimbat numele din Gumpert în Apollo, aşa că vechiul Gumpert Apollo acum se numeşte Apollo N, dar pe noi ne interesează ultima lor creaţie – Arrow.
Spre deosebire de primul supercar ce a venit cu un design ”algebric”, dacă îl pot defini astfel. Apollo Arrow chiar este o creaţie pe care copii o vor dori pe peretele din camera lor.
Apollo pune pe primu plan siguranţa şoferului şi a pasagerului, prin urmare la bază sea află un cadru tubular şi o structură monococă din carbon, exact aceeaşi reţetă folosită şi în motorsport. În opinia lor, un supercar perfect nu poate abandona soluţia cu motor amplasat central. Beneficiile sunt multiple, fie că vorbim despre distribuţia maselor, centru de greutate sau controlul transferului de mase în timpul rulajului.
Un alt target al germanilor a fost o masă la gol de maxim 1.200 kg. De la Gumpert Apollo au trecut mai bine de 10 ani, timp în care dinamica fluidelor a evoluat sensibil, lucru ce a permis desenarea unei caroserii care să atragă, dar în acelaşi timp să nu neglizeze coeficientul aerodinamic, apăsarea aerodinamică cerută de un astfel de model sau capacităţile de răcire cerute.
CITEŞTE mai multe pe Viteze.ro