Sergio Marchionne, un titan al industriei auto, a încetat din viaţă la 66 de ani
0Este o zi tristă în industria auto, este doliu, Sergio Marchionne – fostul CEO al Fiat Chrysler Automobiles a încetat din viaţă la 66 de ani. Un om cu admiratorii, dar în egală măsură şi cu detractorii lui, dar ceva nu poate fi contestat – a avut o contribuţie semnificativă la scrierea multor pagini a ceea ce astăzi este deja istorie auto.
” Din păcate, ceea ce ne-a temut s-a întâmplat. Sergio Marchionne, om şi prieten, a dispărut.” John Elkann - Fiat Chrysler Automobiles Chairman
Sergio Marchionne a suferit recent o operaţie la umăr, iar complicaţii apărute după operaţie l-au forţat să părăsească poziţia de CEO Fiat Chrysler Automobiles. La prima vedere părea o retragere uşor prematură, el anunţând deja că în 2019 va renunţala poziţia sa. Dar modificările majore în structura de conducere FCA efectuate luni, 23 iulie, au anunţat indirect că lucrurile sunt mult mai grave pentru Sergio Marchionne.
La prima vedere, viaţa lui Sergio Marchionne este mult peste ceea ce ar putea produce un scenarist de geniu. La 14 ani începe o viaţă nouă la Toronto împreună cu familia sa, lăsând Italia în urmă. A pornit de la studierea filozofiei la un liceu canadian, a continuat cu obţinerea unor diplome de master în administrarea afacerilor şi drept, a devenit contabil, a urcat în structura ierarhică a unor companii canadiene... în timp construindu-şi un nume ca specialist în contabilitate, taxe, avocatură şi strategie economică.
La un moment dat cariera s-a se intersectează cu industria auto. În 2003 este ales membru independent în Grupul Director Fiat S.p.A., pentru ca în 2004 să fie desemnat CEO Fiat. În 2009, atunci când Chrysler LLC a solicitat falimentul, a văzut o oportunitate... şi a transformat-o în realitate în timp. Iniţial Fiat a deţinut 20% din Chrysler, dar din septembrie 2011 constructorul italian şi-a majorat partea deţinută la 53,5%. Sergio Marchionne a fost ales să conducă Chrysler. Fiat şi Chrysler au fuzionat în Fiat Chrysler Automobiles la 1 august 2014.
Pentru unii, Sergio Marchionne va fi cel care a trimis Lancia, pentru moment, în cărţile de istorie. Dar în acelaşi timp a readus Fiat şi Alfa Romeo în America, Jeep a devenit o marcă globală care nu mai este doar o legendă, este o imprimantă de bani pentru FCA. Ferrari are cea mai prolifică perioadă din istorie. Şi lista reuşitelor sale este lungă.