Opel Insignia GSi – un model viril cu o tuşă retro
0
Este plăcut când vezi că producătorii nu îşi uită trecutul. Parcă mariajul cu PSA îi prieşte constructorului Opel, iar noi salutăm revenirea logo-ului GSi pe un model din Rüsselsheim.
Noul Insignia GSi va fi prezentat în premier mondială la salonul Auto de la Frankfurt de la mijlocul lunii septembrie. Vine cu un şasiu calibrat de piloţii deteste Opel pe circuitul de la Nurburgring. Aşadar alte setări pentru FlexRide şi sistemul de frânare Brembo. Versiunea GSi este mai rapidă pe circuitul Nurburgring decât vechea versiune OPC. Practic este o interpretare mai sportivă a deja existentului model echipat cu propulsorul 2.0 Turbo, tracţiune integrală şi cutie automată cu 8 trepte. Un test cu acest model puteţi citi în următorul număr al suplimentului Adevărul Auto.
Modelul vine echipat cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S care încalţă jante de 20 inch, scaune sport omologate AGR şi un pachet exterior mai agresiv.
33 de ani de tradiţie: modelele GSi de la Opel
GSi înseamnă „Grand Sport injection” şi Insignia GSi continuă tradiţia autovehiculelor sportive Opel. Primele modele care au stârnit emoţii a fost Manta GSi şi Kadett GSi (115 CP din 1,8 litri) în 1984. La numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 valve de pe Kadett 2.0 GSi 16v oferea 150 CP. Primul Astra oferea, de asemenea, o alternativă de 1,8 litri şi 125 CP în Astra GSi. Au mai existat variante GSi pentru diferite generaţii de Corsa, începând cu Corsa A de 100 de CP (1988) care a devenit un model clasic râvnit. La finalul (provizoriu!) al seriei s-a aflat Corsa D, lansat în august 2012.






