GALERIE FOTO Istoria cailor putere, varianta Ion Ţiriac

0
0

Vizavi de Aeroportul Otopeni, într-un hangar enorm, stau adăpostite sute de automobile de epocă, ale căror forme, culori şi motoare te lasă cu gura căscată. Timp de patru zile, tot acest spectacol poate fi vizionat şi de muritorii de rând

Aţi văzut vreodată o maşină din 1899? Are două locuri, e cam de mărimea unei jumătăţi de căruţă, dispune de o manivelă pe post de volan şi de o singură pedală. O astfel de bijuterie poate fi admirată la Galeria Ţiriac Collection, deschisă începând de astăzi şi până duminică, între orele 10.00 şi 19.00. În hambarul din Otopeni, situat vizavi de Aeroportul „Henri Coandă“, sunt găzduite peste 150 de modele de autoturisme şi motociclete care vor lua minţile fanilor industriei auto şi-i vor face pe ceilalţi să se întrebe de ce nici măcar nu au ştiut că astfel de minunăţii există.

image

Foto

image
image

Dintr-un motiv sau altul, maşinile de colecţie au ajuns o investiţie mai bună decât orice altceva de la Bursa din New York. Nimeni nu poate explica de ce un Ferrari din 1960, care costa atunci 3.500 de dolari, s-a vândut acum 4-5 luni de zile cu 55.500.000 de dolari.   

Ion Ţiriac, proprietarul colecţiei de automobile de epocă 

image

„Sunt aici aproximativ 35.000 de cai putere. Dacă cineva îmi demostrează că nu e aşa, mă duc şi aduc avionul, şi tot îi fac“, a declarat, în stilul caracteristic, Ion Ţiriac. Acesta a povestit audienţei strânse că a fost dintotdeauna un admirator al maşinilor de colecţie, dar că nu s-a putut dedica pasiunii sale, până în urmă cu 4 ani. „Până atunci, nu aveam timp. Dormeam în fiecare noapte în alt pat. Dar din momentul în care m-am apucat serios, familia a început să se întrebe dacă nu am cumva nevoie de un control la cap“, a spus Ţiriac.

Fostul tenismen, actual om de afaceri, nu a precizat câţi bani a investit în colecţia sa de maşini, însă a oferit câteva detalii care pot sintetiza cât de costisitoare este o astfel de pasiune. „O maşină din anii 1930-1940, cum sunt unele pe care le-aţi văzut aici, costă pentru a fi repusă în funcţiune şi 700.000 de dolari“.

„Colecţie“, nu „muzeu“

Ion Ţiriac a mai precizat că are o echipă de 12 mecanici auto care se ocupă exclusiv de recondiţionarea şi întreţinarea „colecţiei“ (Ţiriac a repetat de mai multe ori acest cuvânt, insistând că nu este vorba despre un „muzeu auto“). „Cu multe din maşinile de aici nici nu am umblat vreodată, însă mecanicii mei au făcut-o. E obligatoriu, odată la 60 de zile, ca fiecare din minunăţiile astea să fie rulată, măcar câţiva metri, prin curte“, a explicat omul de afaceri.

Deschiderea expoziţiei s-a făcut într-un cadru extrem de fastuos. Printre invitaţii prezenţi s-au numărat personalităţi precum Ilie Năstase, Nadia Comăneci, Adrian Năstase sau Călin Popescu Tăriceanu (sosit într-un suflet, deşi la Senat era în plină desfăşurare şedinţa de zi), dar şi o mulţime de sportivi cunoscuţi (Cristian Gaţu, Bogdan Stelea, Francisc Vaştag sau Andreea Răducan). Pe parcursul derulării expoziţiei, preţul unui bilet pentru vizitatori este de 15 lei.

Auto


Ultimele știri
Cele mai citite