Ford EcoSport -SUV-ul de oraş cu motor de la Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ford EcoSport
Ford EcoSport

Ford mizează mai nou pe SUV-uri încercând să acopere cele 3 principale segmente. La gama în care deja era Kuga s-a adăugat EcoSport şi, în curând va veni şi Flex. EcoSport este subiectul testului nostru de azi.

Ford EcoSport este în primul rând un SUV de oraş, mai ales în varianta testată de noi. Ca traseu am ales un drum Bucureşti-Constanţa pentru a testa pe autostradă performanţele motorului de 1 litru EcoBoost, o mai veche cunoştiinţă a noastră. 

În această configuraţie, crossoverul de segment B pare mai degrabă potrivit pentru drumurile urbane decât pentru cele accidentate, mai ales că are tracţiune 4x2. La fel îl recomandă şi dimensiunile compacte. EcoSport a fost lansat destul de târziu pe piaţa europeană şi poate de aceea liniile lui vi se vor părea familiare. Modelul a fost comercializat pe pieţele din Asia deja şi în varianta europeană a primit lumini de zi de tip LED. Grila trapezoidală caracteristică Ford este proeminentă, partea faţă arată destul de bine, dar în părţile laterale, EcoSport nu mai pare aşa de masiv ca alte concurente din gamă. 

Partea faţă vine cu o soluţie interesantă, o uşă care se deschide lateral, pe care poate fi montată opţional roata de rezervă şi care are mânerul de deschidere camuflat în blocul optic spate de pe dreapta. Roata din spate nu încurcă la parcări, mai ales că acum avem asistenţă la parcare. 

În interior avem designul plăcut întâlnit şi pe Fiesta, dar şi interfaţa Sync 1 care are conectivitate Bluetooth şi USB. Maşina are suficient spaţiu pentru 4 persoane, dar şi un portbagaj destul de încăpător. Poziţia de conducere este înaltă, asigurând o vizibilitate bună. 

Sub capotă avem motorul de 1 litru EcoBoost, produs şi la Craiova. Pe maşina de test a venit în varianta de 125 CP, cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte. 

În oraş motorul este destul de sprinten, iar cutia etajată bine ajută la livrarea promptă a puterii, pe de altă parte, pe autostradă ne doream o transmisie cu 6 trepte. În această configuraţie, la viteza de 130 kilometri pe oră motorul ajunge la aproape 4.000 de ture, efectele văzându-se asupra consumului. 

În curbe, maşina stă destul de bine, la fel şi la capitolul suspensii. Am avut neplăcerea să constatăm că A2 este acum plin de gropi, dar EcoSport a făcut faţă cu brio. Suspensia confortabilă absoarbe destul de bine şi fără prea mult zgomot gropile. 

În materie de siguranţă avem ABS, ESP şi senzori de parcare. Modelul a fost testat de EuroNCAP în 2013 şi a obţinut 4 stele. 

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 

0-100 km/h: 12,7 sec

Viteza maximă: 180 km/h

L/l/î: 4.273/1.765/1.648

Masă proprie: 1.350 kg

Cilindree (cmc): 999

Putere (CP): 125 la 6.000 rpm

Cuplu maxim (Nm): 170 la 1.400 rpm

Consum mediu: 7,3 l/100 km

Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite