Faţă în faţă cu a treia generaţie Mercedes-Benz Sprinter

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua generaţie Mercedes-Benz Sprinter

Lumea transportatorilor evoluează, ia această evoluţie îi obligă şi pe constructori să evolueze. Mercedes-Benz Vans se transformă dintr-un constructor de vehicule comerciale într-un furnizor de soluţii de transport şi mobilitate. A treia generaţie Sprinter este primul model Mercedes-Benz care are la bază noua filosofie adVANce.

Noua generaţie Sprinter poate fi configurată în peste 1.700 de versiuni, aici luând în calcul tipul de caroserie, soluţia de propulsie, designul cabinei, lungimea maşinii, masa maximă şi înălţimea compartimentului de încărcare. Sprinter este oferit pentru prima dată şi în versiune cu tracţiune faţă, pe lângă clasica propulsie sau tracţiune integrală. Versiunile cu tracţiune faţă oferă avantajul unei sarcini utile mai mari cu 50 kg comparativ cu o versiune similară dar cu tracţiune spate, iar podeaua de încărcare este mai joasă cu 80 mm. Printre premierele aduse de noua generaţie se numără şi două cutii de viteze pentru versiunile cu tracţiune faţă. Este vorba despre o unitate automată cu 9 trepte şi convertizor de cuplu – o premieră în segmentul vehiculelor comerciale uşoare, şi una manuală cu 6 rapoarte.

Noua generaţie poate oferi până la 17 metri cubi spaţiu cargo şi o masă maximă de 5.5 tone.

Cine optează pentru o tracţiune faţă poate merge până la o sarcină de 5.5 tone şi motorizări de până la 175 CP. Cei care optează pentru o tracţiune spate pot merge până la o sarcină de 5.5 tone şi propulsoare de până la 190 CP. Versiunile integrale pot fi echipate cu motorizări de până la 190 CP, dar cu o masă de maxim 5 tone.

Mercedes PRO Connect va oferi la debut 8 pachete: Optimised Assistance, Efficient Fleet Management, Improved Navigation, Efficient Driving Style Analysis, Simplified Fleet Communication, Digital Records, Mobile Vehicle Access, Mercedes-Benz Vans Data Interfaces.

Optimised Assistance – Va permite utilizarea vehiculului cât mai eficient, lucrările de întreţinere sau reparaţiile fiind programate astfel încât modelul să fie cât mai puţin timp imobilizat. Intervalul de revizie pentru noul Sprinter este de 60.000 km sau doi ani pentru versiunile cu tracţiune spate sau de 40.000 km sau doi ani pentru cele cu tracţiune spate. Cine optează pentru serviciile Mercedes PRO connect va beneficia de analiza în timp real a uzurii maşinii, şi programării pentru întreţinere astfel încât să nu se ajungă la imobilizări ale maşinii cauzate de defecţiuni.

Efficient Fleet Management – Permite managerilor de flotă să vizualizeze în timp real poziţia maşinilor, rutele lor, timpii estimaţi, poate efectua modificări în timp real ale rutelor pentru a creşte eficienţa distribuţiei.

Improved Navigation – Sistemul poate modifica automat ruta, în funcţie de datele din trafic. În acelaşi timp, sistemul Mercedes PRO poate, analizând date statistice despre trafic, să facă sugestii privind optimizarea rutelor.

Efficient Driving Style Analysis – Sistemul oferă atât celui de la von cât şi managerului de flotă informaţii privind stilul de condus, date care pot conduce la optimizarea stilului de condus. Poate fi optimizat consumul şi redusă uzura maşinii, deci o flotă mai eficientă.

Simplified Fleet Communication – Comunicare directă dintre managerul de flotă şi şofer înseamnă eficienţă şi eliminarea confuziilor. Managerul de flotă poate trimite mesaje via Mercedes PRO connect.

Digital Records – Toate informaţiile privind tururile complete sunt disponibile oricând şi pot fi accesate de cel de la volan şi managerul de flotă. Stfel pot fi optimizate rutele.

Mobile Vehicle Access – Anumite funcţii ale maşinii pot fi accesate de la distanţă, maşina poate fi verificată dacă este securizată graţie conexiunii la internet de la bord.

Mercedes-Benz Vans Data Interfaces – Este o interfaţă care permite integrarea într-o flotă deja existentă, chiar dacă acea flotă este compusă din modele de la alte mărci.  
Serviciul va fi disponibil la debut în 19 ţări din Europa. Sistemul MBUX, proaspăt lansat pe A Class, aduce la interior un display de 7 inch sau de 10.25 inch. Sistemul este echipat cu un SIM care oferă conectivitate LTE la bordul maşinii, permite crearea unui hotspot

La nivel mondial, 50% dintre modelele Sprinter înmatriculate au trecut prin mâna unui carosier, iar în Europa vorbim despre un procent de 60%. De aceea, Mercedes-Benz a înfiinţat în 2006 propria divizie – Bodybuilder Center – prin intermediul căreia doreşte să răspundă oricăror nevoi venite din partea clienţilor. Sunt disponibile 5 versiuni de ampatament, de la 3.250 mm până la 4.325 mm. Noul Sprinter poate ajunge, cu remorcă, la un tonaj de 8.75 tone.

Noua generaţie Mercedes-Benz Sprinter poate fi comandată de acum, livrările vor demara în iunie. Preţul versiunii de bază, în Germania, fiind de 19.990 euro. Noua generaţie Sprinter va avea şi o versiune electrică, modelul putând fi comandat anul viitor.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite