Video Cum se comportă mașinile electrice la Cercul Polar: Impactul frigului extrem nu este doar un mit
0Echipa Dailydriven a pornit la Cercul Polar pentru a testa vehicule electrice în condiții de temperaturi extreme.

Echipa a făcut un test al electromobilității, pe o distanță de 8.000 de kilometri, înfruntând temperaturi extreme, pentru a testa capacitatea unei Tesla Model 3 de a face față provocărilor drumurilor nordice.
„După aproape 4.000 de kilometri, am ajuns la Cercul Polar, iar călătoria a scos la iveală atât punctele forte ale mașinii, cât și limitele vehiculului electric.
Pe traseu, una dintre primele griji a fost găsirea stațiilor de încărcare în parcările înghețate. La temperaturi si de minus 21 de grade Celsius, noi provocări au început să apară.
Totul a decurs lin până în Laponia. După Rovaniemi, scenariul s-a schimbat brusc”, scriu temerarii pe site-ul DailyDriven
În Laponia, la Pello la Levi, peste noapte temperatura a scăzut destul de mult. Tesla Model 3 a estimat dimineața un range de 540 km la o încărcare completă. Totuși, după doar 15 minute de mers în condiții de temperaturi scăzute, mașina a pierdut deja 15% din baterie.
„Pe 150 de km, am consumat 75% din baterie, în condiții de condus în limita legii, frigul fiind principalul vinovat în situația de față”, notează sursa citată.
Experiență le-a confirmat fricile, scriu ei: Impactul frigului extrem asupra performanței bateriilor și asupra preciziei estimărilor de autonomie, nu este doar un mit și este o lecție de luat în calcul pentru cei care plănuiesc călătorii similare.
Pe de altă parte, Tesla Model 3 a impresionat prin sistemele sale de tracțiune și asistență. În Levi, 9 din 10 mașini aveau anvelope cu cuie, dar echipa a folosit doar anvelope normale de iarnă.
Drumul acoperit de zăpadă, gheață și umezeală nu a reprezentat nicio problemă majoră vehiculul făcând față din punct de vedere al tracțiunii, oferind siguranță și control chiar și în condiții dificile.