Comentariul săptămânii:Nemţii la puterea SUV
0
Dincolo de victoria istorică repurtată de Dacia Duster, ultima ediţie a competiţiei „Cel mai 4x4“ din România ne-a dezvăluit cea mai puternică forţă în domeniul maşinilor de teren: Germania.
VW Touareg şi-a adjudecat victoria la categoria off-road, pentru a doua oară consecutiv, noua generaţie dovedindu-se invincibilă în teren accidentat. Nemţii au învăţat foarte repede şi foarte bine ce înseamnă un off-road performant folosindu-şi bine-cunoscuta tenacitate, organizare şi inginerie.
Specialiştii tradiţionali - gen Mitsubishi Pajero sau Nissan Pathfinder - sunt acum concuraţi pe propriul teren cu rezultate foarte bune. Touareg a evoluat de la o încercare dictată de o tendinţă de piaţă, la modă acum câţiva ani, la un off-road credibil, plin de tehnologie.
Avantajul lui Touareg este că aparţine unui grup extrem de coerent. Aşa se face că, în numai câţiva ani, Audi a marcat o evoluţie spectaculoasă în domeniu. Acum Q5 este liderul SUV Premium, mulţumită experienţei pe care grupul VW o dovedeşte în domeniu. „Progresul prin tehnologie" este un slogan, dar unul plin de substanţă şi care devine printre puţinele sustenabile în epoca globalizării.
Interesant este că la această ediţie a concursului nostru naţional, nimeni nu a întrebat de Jeep sau Hummer. Cândva, două mărci-fanion ale segmentului, branduri fără de care nu se putea concepe existenţa domeniului, au lipsit şi nimeni nu le-a dus dorul. Sigur, Hummer a dispărut, dar Jeep? Ei bine, până ce Marchionne îl va face credibil din nou, sunt destule maşini în segment care pot şi vor să arate ce pot.
Nici măcar absenţa lui Land Rover nu a stârnit ridicări din sprâncene, semn că şi aici lumea ar putea uita repede. Este o competiţie fără milă, unde dacă nu concurezi, nu exişti! Şi oricum, sunt destui dornici să-ţi ia locul. Şi nu oricum, ci credibil, competent şi fără complexe. Este exact ce au făcut VW, Audi sau Dacia.