Ce spun francezii despre noul model Dacia Bigster: „Confortabil, foarte sobru, bine echipat, foarte plăcut pentru familii”
0Jurnaliștii de la revista franceză L’argus, una dintre cele mai importante publicații auto din Europa, înființată în 1927, au testat pe o distanță de 2.000 de kilometri noul model Dacia Bigster, publicând în această săptămână o amplă analiză în care au punctat plusurile și minusurile mașinii.

Jurnaliștii franezi au testat timp de mai multe zile un Bigster Journey Hybrid 155 vândut în Hexagon la prețul de 31.700 euro. Suma este considerabilă pentru o marcă care a mizat mult timp pe prețuri accesibile, dar este justificată de complexitatea tehnologică a sistemului E-Tech al grupului Renault, a cărui ultimă generație este inaugurată de Bigster. Acesta combină un motor cu patru cilindri de 1,8 litri cu ciclu Atkinson și injecție directă, două motoare electrice alimentate de o baterie de 1,4 kWh.
„Modelul Bigster este comercializat din această primăvară și scoate în evidență argumentul preferat al mărcii: un raport preț/performanță aproape imbatabil, întrucât concurența pornește de la minimum 10.000 de euro mai sus. Datorită greutății sale reduse, Dacia Bigster se dovedește relativ agil. Desigur, un vehicul cu o lungime de 4,57 metri nu este ideal pentru a face față aglomerației din centrele urbane sau pentru a parca într-un spațiu foarte mic. Cu toate acestea, motorul hibrid oferă o conducere relaxantă în oraș datorită fazelor electrice lungi și silențioase, posibile datorită bateriei destul de generoase pentru această categorie”, spun jurnaliștii de la L’argus.
Aceștia subliniază că spațiul din spate la Bigster este generos, cu excepția pasagerului din mijloc, care va fi puțin înghesuit.
În ceea ce privește înălțimea plafonului și spațiul pentru genunchi, Bigster domină concurența.
„Dacă pasagerii sunt răsfățați, habitaclul noului Bigster rezervă și șoferului o primire călduroasă. De acord, tabloul de bord este realizat în întregime din plastic dur, dar acest lucru nu este deloc deranjant având în vedere prețul cerut, cu atât mai mult cu cât designul este destul de flatant și asamblările sunt de calitate. În plus, gama superioară revendicată de această versiune Journey se traduce prin echipamente moderne, însă ușor de utilizat. Bigster oferă o ergonomie impecabilă, ceea ce nu este întotdeauna cazul la concurență”, adaugă ziariștii francezi.
Pe parcursul testelor, jurnaliștii din Hexagon au fost impresionați și de consumul modelului Dacia: 5 l/100 km – urban și 5,2 l/100 km – pe șosea și extraurban.
„Bigster este, în ansamblu, un model bine conceput. Acest SUV are argumente convingătoare pentru a revoluționa o categorie ce până acum era apanajul mărcilor generaliste și premium. Desigur, există câteva concesii de făcut în ceea ce privește insonorizarea și plasticul dur, însă acestea vor părea nesemnificative pentru majoritatea clienților, odată ce vor fi puse în perspectivă performanțele și, mai ales, diferența de preț față de concurență. Confortabil, foarte sobru, bine echipat, dotat cu o ergonomie impecabilă și foarte plăcut pentru familii, Bigster ar trebui să repete succesul înregistrat de fratele său mai mic, Duster, dar de data aceasta în segmentul superior”, concluzionează autorii articolului.