Acesta este Jaguar XE - un rival de temut pentru Seria 3 & co!
0Se spune ca jaguarul nu miauna niciodata. In cazul acesta, face ca toate cele din toti cei 6 cilindri in V ai sai. Jaguar XE S este modelul prezentat in aceste imagini, insa gama XE va fi una foarte larga si atragatoare.
In cazul in care sunteti ca mine si simtiti ca segmentul berlinelor sportive premium are nevoie de si mai multe modele, atunci bucurati-va. Noul Jaguar XE este gata sa sara puternic la gatul unor modele precum BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C, Audi A4, Lexus IS sau Volvo S60. Iar acest model de entry-level este orice numai un compromis nu. Dar va las sa va convingeti singuri!
Sa incepem cu aspectul sau. Nu arata chiar ca un XF intrat la apa, ci din contra, as spune ca isi lasa fratele mai mare putin in urma ca dinamica – si nu vorbim doar din punct de vedere vizual. Farurile sunt mai subtiri iar toate celelalte elemente de design, de la aripi la stopuri si spoilere, fac din XE cel mai agresiv model cu 4 usi construit vreodata de catre Jaguar. Din profil seamana foarte mult cu XF, intr-adevar, insa din spate de exemplu, este mult mai “musculos”, iar stopurile acestea masive ies foarte mult in evidenta. Asteptam cu nerabdare si cateva culori noi.
Apropo de rivalii sai de mai sus, noul Clasa C si IS-ul celor de la Lexus au in sfarsit motive sa nu doarma bine noaptea. Mai bine zis proprietarii acestora, deoarece n-au mai asteptat putin ca sa puna mana pe unul din primele exemplare de XE care se vor livra la noi in tara. Eu unul nu m-as baga la niciun model din clasa aceasta in momentul de fata fara sa conduc XE-ul mai intai. Mi se pare pur si simplu splendid.

Dar nu va faceti griji, felul cum arata este doar unul din punctele forte ale acestui model. Ceea ce promit cei de la Jaguar cand vine vorba de XE, este chiar impresionant. In primul rand, oficialii Jaguar au spus ca aceasta masina nu este doar cea mai usoara berlina Jaguar din istorie, ci si cea mai rigida – fix intre un F-type Coupe si Cabrio din punctul acesta de vedere. Iar genul acesta de afirmatie ma face sa deschid bine ochii.
Optional (si standard pe versiunea XE S) vor fi amortizoarele adaptive, iar directia in sine va fi electrica. Cei de la Jaguar spun ca suspensia o are deja batuta pe cea a lui BMW Seria 3…si ascunsa intr-un colt tremurand. Ok, nu ei au zis asta, ci eu. Insa ei au folosit alte cuvinte. Setup-ul suspensiei lui XE rivalizeaza mai mult cel de pe berline mai mari precum un Seria 5 sau Seria 7 iar asta imbunatateste rigiditatea laterala, longitudinala si verticala a masinii.
Jaguar XE va fi disponibil cu tractiune spate, distribuindu-si greutatea totala intr-un split 50:50 – un alt plus pentru entuziasti.
Cabina lui XE este un loc familiar pentru orice fan Jaguar. Are un aspect modern si pare sa fie imbracata numai in piele, inserturi de calitate si materiale soft-touch. Nici nu ne-am fi asteptat la mai putin din partea lor. Mai important decat aspectul cabinei in sine este tehnologia prezenta la bord. Jaguar XE a preluat sistemul InControl de la noul Land Rover Discovery Sport care promite o interfata de utilizator extrem de rapida. Alte gadget-uri: un cruise control low-speed care se ajuta de creierul electronic al sistemului Terrain Response (tot de la Land Rover) pentru a ajuta soferii de XE sa controleze mai bine masina pe suprafete alunecoase. De asemenea mai gasim si un Head Up display color, Lane departure warning, cruise control adaptiv cu radar, monitor blind-spot si sistem de parcare automata. Practic tot ce poti sa iti doresti de la o astfel de masina.

Sub capota lui XE vom vedea o serie de propulsoare pe benzina si diesel – toate turbo. Motorizarea principala din cadrul lansari sale va fi un turbodiesel de 2.0 litri si 161cp. Insa pentru a baga frica in cei de la BMW, Mercedes si Audi, ai nevoie si de ceva mai multa performanta. Pentru asta exista exemplarul acesta rosu pe care-l vedeti in imagini. Este un XE S si se foloseste de acelasi V6 supercharged de 3.0 litri pe care-l gasim si sub capota coupe-ului F-type. Pe hartie, XE S are 340cp, este limitat electronic la 250km/h si atinge 100km/h in numai 5.1 secunde. Daca stai sa te gandesti ca abia acum cativa ani, genul acela de demaraj era ceva din “manualul” unui BMW M3 E90, care mai avea si 80cp in plus. Apropo de M3, C 63 AMG si RS 4, nici aceste super-berline nemtesti nu sunt in siguranta. Pe viitor, Jaguar ne va incanta si cu o versiune XE R – un model care va alerga cu ajutorul unui V8 de 5.0 litri.
In concluzie, asteptam cu nerabdare sa punem mana pe unul. Pe orice versiune de XE. Pare sa fie exact ceea ce au nevoie cei de la Jaguar pentru a castiga teren in acest segment, iar faptul ca seamana cu un XF nu este deloc un lucru rau – ii ofera o identitate clara.
Urmariti linkul pentru mai multe imagini cu noul Jaguar XE!