Video Ultimele imagini cu Emiliano Sala, când se îmbarca în avionul care avea să-l omoare în ianuarie 2019. Pilotul știa că avionul e nesigur VIDEO
0BBC a dat publicității ultimele imagini cu fotbalistul Emiliano Sala în viață. În înregistrările camerelor de supraveghere sportivul apare în timp ce se urcă în avionul privat care s-a prăbușit ulterior în Canalul Mânecii.

Imaginile îl arată, pentru prima dată, pe atacantul de la Cardiff pe cale să se îmbarce într-un avion mic, care urma să zboare din Franța către Țara Galilor, care s-a prăbușit în ianuarie 2019.
Într-o înregistrare audio exclusivă, obținută tot de BBC, pilotul său, David Ibbotson, este auzit înainte de zbor spunând „Voi purta vesta de salvare” în călătorie.
Pilotul i-a spus unui prieten că avionul este „nesigur”.
Fotbalistul argentinian Sala tocmai fusese cumpărat de Cardiff City pentru 15 milioane de lire, de la echipa franceză Nantes. Avionul care urma să-l ducă în Țara Galilor s-a prăbușit și l-a ucis.
Probleme tehnice
Emiliano Sala era transportat de Ibbotson - un pilot part-time care nu avea licență pentru a transporta pasageri plătitori - înapoi în vestul Franței pentru a-și lua rămas bun și a colecta niște bunuri.
El a zburat la Nantes sâmbătă, 19 ianuarie, și plănuia să se întoarcă luni - în ziua accidentului.
Înregistrarea unui apel telefonic către un coleg pilot a fost obținută de BBC, dezvăluind pentru prima dată dificultățile tehnice pe care le-a avut pilotul Ibbotson în călătoria către Franța.
În înregistrare, el spune că a auzit „o bubuitură” în timpul zborului și s-a plâns că poate simți o „ceață foarte puțin densă” în interiorul avionului Piper Malibu, vechi de 35 de ani.
„Sunt la mijlocul Canalului și «bang»”, i-a spus pilotul Ibbotson prietenului Kevin Jones despre zborul său spre Nantes.
„Zbor liniștit și apoi «bum». M-am gândit «ce e în neregulă?» Așa că am prezentat totul și mi-am verificat parametrii, totul era bine și încă zbura, dar ne-a atras atenția.”
El a adăugat: „În acel Malibu, ocazional, ai ca o ceață din când în când. O poți simți, foarte, foarte jos pe tot corpul avionului”.
Ibbotson, în vârstă de 59 de ani, a spus că și-a dat seama că pedala de frână stângă a avionului Piper Malibu nu funcționa după ce a aterizat pe aeroportul Nantes Atlantique. „Acest avion trebuie să se întoarcă în hangar”, i-a spus el prietenului său.
Conversația a fost înregistrată accidental și de atunci a fost obținută de podcastul BBC Transfer: The Emiliano Sala Story.
Înainte de zborul înapoi spre Cardiff, Ibbotson a adăugat: „În mod normal, aș avea vesta de salvare între locuri, dar mâine voi purta vesta de salvare”.
Singurii doi oameni din avion erau Emiliano Sala și Ibbotson, al cărui cadavru nu a fost niciodată găsit.
„Omule, mi-e frică”
Fotbalistul și-a exprimat și temerile cu privire la aeronavă într-o notă vocală trimisă celor mai apropiați prieteni, în timp ce avionul rula pe pista de pe aeroportul Nantes Atlantique.
Jucătorul le-a spus „Omule, mi-e frică” și că avionul în care se afla „pare că se destramă”. „Nu știu dacă cineva mă va căuta pentru că nu mă va găsi”, le-a spus Sala prietenilor săi despre un potențial accident.
Cardiff City FC îi oferise, după semnarea contractului, un zbor comercial, prin Paris, dar el dorea mai mult timp pentru a-și lua rămas bun de la prieteni și coechipieri din Nantes, înainte de a se întoarce în Țara Galilor pentru primul său antrenament cu noul său club.
Așa că Willie McKay, omul care a ajutat la intermediarea transferului, a închiriat un zbor privat - direct între Nantes și Cardiff - printr-un alt pilot, David Henderson.
Pentru că Henderson nu a putut să accepte cererea, l-a chemat pe Ibbotson.
Argentinianul nu știa că Ibbotson nu era calificat să-l transportte în acea noapte fatidică. Bărbatul era doar un pilot amator și nu avea licență pentru a transporta pasageri plătitori sau pentru a zbura legal pe întuneric.
La aproximativ o oră după decolare de pe pista trei, din Nantes, avionul Piper Malibu N264DB a pierdut contactul radar peste Canalul Mânecii, iar misiuni de salvare aeriene și maritime au fost lansate.
Avionul zbura la 1.500 de metri altitudine, dar pilotul a pierdut controlul în timp ce cobora pentru a evita norii și s-a prăbușit în Canalul Mânecii, chiar la nord de Insulele Canalului, cu o viteză estimată la impact de 434 km/h.
Anchetatorii accidentelor aeriene au descoperit că fotbalistul ar fi fost „profund inconștient” din cauza intoxicării cu monoxid de carbon și că probabil și pilotul ar fi fost afectat.
Trupul jucătorului a fost recuperat din epavă când a fost descoperit la 68 de metri adâncime, la două săptămâni după accident. Avionul N264DB a fost lăsat pe fundul mării.
Henderson, cel care a aranjat zborul, a fost condamnat la 18 luni de închisoare pentru că a pus în pericol siguranța unei aeronave în modul în care a organizat călătoria și a folosit un avion în scopuri comerciale fără permisiune.