Surpriză plăcută pentru televiziuni: câţi oameni s-au uitat la finala Cupei României. Cifre mult peste aşteptări
0FC Voluntari - Astra Giurgiu, un eveniment pentru care au existat estimări horror, a generat un rating bun, mai ales că s-a aflat la concurenţă cu Cupele din Anglia şi Spania.
Voduţ şi Budescu i-au „eclipsat“ pe Alexis Sanchez şi Messi. Aceasta ar fi prima concluzie a zilei de sâmbătă, cea în care Digi Sport şi Dolce Sport au transmis finalele Cupelor din Anglia şi România. Digi a avut şi competiţia KO din Spania.
Potrivit datelor obţinute de „Adevărul“, cele trei evenimente fotbalistice transmise, sâmbătă, de Digi Sport, au generat următoarele audienţe medii pe target naţional:
1. Astra - FC Voluntari (Digi Sport 2) - 269.000 de telespectatori
2. Arsenal - Chelsea (Digi Sport 1) - 182.000 de telespectatori
3. Barcelona - Alaves (Digi Sport 1) - 98.000 de telespectatori
„Minutul de aur“ la finala Cupei României a adunat 474.000 de oameni cu televizoarele deschise pe Digi Sport 2. De fapt, audienţa meciului FC Voluntari - Astra a crescut semnificativ, după ce partida a intrat în prelungiri, fiind decisă, ulterior, la loviturile de departajare. Dacă pe durata celor 90 de minute, în medie, s-au uitat până la 124.000 de oameni la Digi Sport 2, după ce meciul a intrat în prelungiri, cifrele au tot crescut.
La Dolce Sport, finala Cupei României a avut o audienţă medie de 169.000 de telespectatori, iar la sport.ro la meci s-au uitat, în medie, 313.000 de oameni.
E nevoie însă de o precizare importantă, posturile amintite sunt interesate, în primul rând, de publicul comercial, format din telespectatori între 18-49 de ani. Asta deoarece veniturile din publicitate vin din această zonă. Iar finala Cupei României a făcut un rating semnificativ mai mic aici. Spre exemplu, la sport.ro, aproximativ 100.000 de oameni din rândul publicului comercial s-au uitat la FC Voluntari - Astra. Ceea ce justifică decizia Pro TV-ului de a renunţa la televizarea finalei Cupei României, în condiţiile în care filmul „Fast and Furious“ a generat un rating mai bun în rândul publicului comercial, aducând venituri mai mari din publicitate.