Portret de campion: Michael Schumacher va participa la cursa cu numărul 300

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La cei 43 de ani ai săi, după ce s-a retras de două ori din circuitul de Formula 1, Michael Schumacher pare mai hotărât ca oricând să bifeze în nou succes în competiţia care l-a consacrat. Mai mult, duminica viitoare va atinge un număr rotund al curselor la care a participat.

Campion de Formula 1 de şapte ori în întreaga sa carieră, Michael Schumacher s-a bucurat de ultimul său succes în octombrie 2006. În speranţa redobândirii podiumului, pilotul ia măsuri radicale. Acesta a declarat că nu va mai bea alcool deloc, întrucât îl face mai lent.

Sportivul s-a retras de două ori de pe circuite, însă a revenit de fiecare dată. Ultima oară, în 2010, Mercedes l-a convins să piloteze, dar neamţul nu a reuşit să se mai situeze în primii trei clasaţi ai unei curse. Totuşi, în sezonul actual, acesta a avansat şi s-a clasat pe locul trei în Marele Premiu, găzduit de Valencia. În cursa următoarea, programată pe 2 septembrie, în Belgia, la Spa-Francorchamps, Schumacher va lua startul în cursa cu numărul 300.

Pilotul tuturor timpurilor

Titlurile mondiale pe care le deţine fac din Michael Schumacher cel mai bun pilot din toate timpurile. În 2006, în urma unui sondaj organizat de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA), germanul a fost votat drept cel mai popular pilot de care s-a bucurat acest sport.

Ceea ce îl diferenţiază de majoritatea piloţilor de Formula 1 este şi trecutul tău, deoarece sportivul nu provine dintr-o familie înstărită. Pasiunea lui Michael pentru curse a fost inspirată de la tatăl său, constructor care se ocupa de circuitul de karting din Karpen. Talentul lui Schumacher a spulberat barierele financiare, acesta participând, treptat, la karting, Formula Koening, Formula 3 şi Campionatul Mondial de Sport Prototip.

În primul său an de Formula 1, Schumacher a luat startul în şase curse, iar la finalul sezonului s-a clasat pe locul 14. Anul 1992 îl aduce pe podium, după ce termină Marele Premiu al Mexicului pe locul trei. Anul 1994 a fost primul succes total al neamţului, acesta câştigând primele două curse, în Brazilia şi Pacific, luând astfel un avantaj consistent în faţa lui Ayrton Senna, considerat rivalul său la titlu. Ulterior, brazilianul a suferit un accident fatal, astfel încât bătălia dintre cei doi s-a încheiat prematur.

Începutul supremaţiei lui Schumacher

Marele Premiu din 1994 a rămas în istorie prin prisma incidentului petrecut între Schumacher şi britanicul Damon Hill. Atunci, neamţul era la conducere, însă a făcut o greşeală şi a intrat în zidul de protecţie, moment în care Hill a încercat o depăşire pe interior într-un viraj strâns, coliziune în urma căreia pilotul englez a abandonat cursa. Astfel, Schumacher s-a încoronat campion mondial.

În toamna lui 1995, Michael lasă echipa Benetton pentru Scuderia Ferrari, singura echipă care a participat la toate ediţiile Campionatului Mondial de Formula 1, dominând cu succes toate clasamentele.  Apogeul carierei neamţului a fost în perioada anilor 2000-2004, când a controlat în mod categoric toate cursele de Formula 1. Finulul cursei din Marele Premiu al Italiei 2006, desfăşurat la Monza, Schumacher şi-a anunţat retragerea din activitate, în locul său urmând Kimi Raikkonen.

În 2009, Schumacher revine asupra deciziei şi, după accidentarea lui Felipe Massa, participă la testele medicale necesare pentru a putea pilota din nou pentru Ferrari. Cu toate acestea, neamţul nu poate reveni din cauza problemelor de sănătate. La finalul anului, Michael dezvăluie colaborarea sa cu Mercedes GP, cu care semnează un contract pe trei sezoane, contra a şapte milioane de euro.

Sport

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite