Manchester United va fi sponsorizată de două mari forţe de pe piaţa asiatică
0Oficialii lui Manchester United au anunţat că s-au înţeles cu doi sponsori mari din China, fiecare semnând un contract pe trei ani. Prin colaborarea cu “diavolii roşii“, aceştia îşi vor mări popularitatea pe piaţa asiatică, unde englezii sunt extrem de apreciaţi.
În vreme ce sumele puse în joc nu au fost dezvăluite deocamdată, compania de băuturi „Wahaha Grup“ a devenit primul partener de băuturi oficial al „diavolilor roşii“.
Cel de-al doilea sponsor, „China Construction Bank“ (CCB) este considerat a doua cea mai importantă bancă din lume şi reprezintă prima înţelegere a lui United cu o instituţie financiară.
Primul sponsor, cel mai mare din China în domeniu
„Wahaha Grup“ este prima companie de băuturi din China, iar fondatorul ei e Zong Qinghou, evaluat drept cel mai bogat om din ţara asiatică. Potrivit oficialilor, compania este cel mai mare producător de băuturi din ultimul deceniu.
„Wahaha este una dintre mărcile emblematice din China şi nu există o modalitate mai bună de a susţine succesul pe care îl are decât parteneriatul cu cel mai mare club de sport“, a declarat pentru CNN Richard Arnold, directorul comercial al lui United. Oficialul a mai completat că echipa de pe „Old Trafford“ are un istoric vechi cu China, care datează din anul 1975, cu ocazia primului meci amical dintre cele două ţări.
CCB, a doua mare forţă din domeniul bancar chinez
Cu un câştig de 34,8 miliarde de dolari, noul sponsor al lui Manchester United este un nume greu în domeniul finanţelor. Potrivit studiilor de piaţă, băncile din China le-au întrecut pe cele europene. Dacă în urmă cu cinci ani, acestea nu reprezentau o forţă, astăzi încasează o treime din profitul înregistrat la nivel global.
„CCB deţine aproape 60% din piaţa chineză, ceea ce înseamnă că este partenerul ideal pentru o conexiune mai bună cu fanii noştri. Prin ei putem oferi servicii mai bune suporterilor noştri şi ei îşi pot crea o relaţie mai strânsă cu echipa favorită“, a conchis Arnold.
Cel mai mare contract de sponsorizare din toate timpurile
În vara anului 2012, Manchester United a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din toate timpurile, în valoare de 268 de milioane de euro. Pe atunci, „diavolii roşii“ o întreceau pe Barcelona, al cărei contract cu Qatar Foundation prevedea o sumă cu şapte milioane mai mică.
Începând cu sezonul 2014-2015, timp de şapte ani englezii vor purta pe tricoul de joc şi logo-ul Chevrolet şi vor primi la fiecare 12 luni 38 de milioane de euro.