Telenovela Gucci a pierdut un actor principal

0
0
Telenovela Gucci a pierdut un actor principal
Telenovela Gucci a pierdut un actor principal

Roberto Gucci (76 de ani), nepotul fondatorului brandului, a murit joi, la reşedinţa sa din Florenţa, din cauza unei boli incurabile. Faţă de alţi membri ai celebrului clan din lumea modei, Roberto a fost o persoană discretă, care a stat departe de scandaluri.

Mai citeşte şi:


Familia a anunţat că designerul a murit din cauza unei maladii incurabile, dar nu a oferit niciun alt detaliu cu privire la decesul acestuia. Înmormântarea va avea loc astăzi, la Florenţa.

Roberto Gucci s-a născut la 29 noiembrie 1932 şi este fiul lui Aldo Gucci şi al englezoaicei Elisabeth Pryce. A fost căsătorit cu Drusilla dei Duchi Caffarelli şi a avut şase copii. Roberto nu s-a implicat prea mult în afacerea familiei, ci a deţinut un brand propriu, „House of Florence“ („Casa din Florenţa“), pentru care crea poşete de piele şi diverse accesorii. În această afacere era ajutat doar de soţie şi de copii. Potrivit criticului de modă Alin Gălăţescu, „Roberto Gucci a fost martor al renaşterii casei Gucci, care era în cădere liberă atunci când la conducerea ei a venit Tom Ford“.

Vestea morţii lui Roberto vine la doar câteva zile după ce s-au făcut publice planurile lui Ridley Scott de a regiza un film numit „Gucci“. Pelicula va spune povestea uciderii lui Maurizio Gucci (un alt nepot de-al lui Guccio Gucci, întemeietorul brandului), de către Patrizia, fosta sa soţie avidă de putere. Angelina Jolie ar urma s-o joace pe Patrizia, condamnată la 29 de ani de închisoare, iar Leonardo DiCaprio ar urma să-l joace pe Maurizio.

Rivalitate între fraţi dusă la extrem

Istoria brandului a început în 1904, atunci când patriarhul familiei, Guccio Gucci, a deschis un atelier de pielărie. Afacerea a început să ia avânt în 1921, considerat anul oficial de fondare a companiei. Cu toate acestea, potrivit „New York Times“, strămoşii Gucci au produs articole din piele încă din secolul al XV-lea.

Fiul lui Guccio, Aldo, este cel care a transformat atelierul într-o companie multinaţională, cu magazine în toată lumea, după moartea tatălui său, în 1953. În „regimul“ Aldo, Gucci s-a extins, a lansat câteva dintre produsele devenite deja celebre (poşeta cu mâner de bambus) şi a cucerit America datorită primului magazin de la New York. În ­aceeaşi perioadă, însă, a apărut rivalitatea dintre Aldo şi fratele său, Rodolfo, care îşi ratase cariera de actor şi voia să controleze o parte din imperiu.

Conflictele au durat decenii întregi şi porneau de la moşteniri, acţiuni, dar şi de la simple decizii cotidiene în privinţa lanţului de magazine, iar consecinţele au fost separarea clanului în două tabere şi formarea de alianţe în funcţie de interesele economice. Întâlnirile consiliului director al companiei se terminau frecvent cu bagaje şi poşete aruncate în rude.

Roberto a fost şeful parfumurilor Gucci

Deşi la sfârşitul anilor ’70 Gucci încă era unul dintre cele mai apreciate branduri de lux din lume, compania se afla în pragul falimentului. Fraţii Aldo şi Rodolfo deţineau fiecare 50% din companie, deşi Rodolfo contribuia mai puţin decât Aldo şi fiii săi. Pentru a slăbi influenţa lui Rodolfo în companie, Aldo i-a acordat fiului său, Roberto, controlul asupra diviziei de parfumuri Gucci.

„În anii ’60 şi ’70, Gucci era şic, datorită unor simboluri precum Audrey Hepburn, Grace Kelly şi ­Jacqueline Onassis“, spune editorul Graydon Carter într-un articol din „Vanity Fair“. „Dar în anii ’80, Gucci îşi pierduse farmecul, devenind un brand kitsch, de aeroport“, continuă autorul articolului.

Bătaie în sala de conferinţe

Divizia de parfumuri Gucci a reprezentat un măr al discordiei pentru fraţii învrăjbiţi. Una dintre întâlniri s-a terminat cu o bătaie în toată legea. Paolo, unul dintre fiii lui Aldo, a fost lovit până la leşin cu un robot telefonic, pentru că a propus lansarea pe piaţă a unui parfum mai ieftin. Acesta a fost dat afară din companie şi bărbatul s-a răzbunat pe tatăl său raportându-l la Fiscul american pentru o evaziune fiscală în valoare de 11 milioane de dolari. Aldo a fost condamnat la un an de închisoare, la vârsta de 81 de ani.

Rodolfo a murit în 1983 şi i-a lăsat 50% din acţiunile pe care le deţinea fiului său, Maurizio. Acesta s-a aliat cu vărul Paolo şi a obţinut puterea asupra Consiliului Director, ceea ce a determinat restul familiei, inclusiv pe Roberto, să se retragă din conducerea companiei. Roberto şi unul dintre fraţii săi l-au dat în judecată pe Maurizio, spunând că acesta ar fi falsificat semnătura lui Rodolfo, pentru a controla imperiul.

Crimă în lupta pentru bani

În 1995, Maurizio a fost ucis de un asasin plătit de fosta sa soţie, Patrizia, care a fost condamnată la 29 de ani de închisoare. Femeia îşi ispăşeşte pedeapsa într-un penitenciar italian.

Pacea şi prosperitatea au venit în imperiul Gucci odată cu preluarea conducerii de către Tom Ford, ca designer, şi Domenico de Sole, ca manager, niciunul dintre ei nefiind un Gucci.

Firma e condusă de soţul Salmei Hayek

În raportul anual Interbrand, Gucci ocu­pă în 2009 locul 41 în clasamentul celor mai influente branduri din lume, urcând patru poziţii faţă de 2008. Potrivit aceluiaşi raport, brandul italian valorează peste 8,1 miliarde de dolari.

Creşterea se datorează întăririi reţelei internaţionale de magazine operate fără intermediari. Cele mai mari profituri au fost colectate din Asia, iar China este una din pieţele pe care compania pune accentul. Încă din 1998, casa Gucci aparţine Gucci Group, deţinut de trustul francez Pinault-Printemps-Redoute (PPR), al cărui preşedinte este ­François-Henri Pinault, soţul actriţei Salma Hayek.

Vedete


Ultimele știri
Cele mai citite