Dive reinventate, o reţetă de succes
0Madonna este prima care a înţeles că schimbarea este un proces necesar pentru succes, fiind urmată de Lady Gaga, cu un ritm mult mai alert. În România, Loredana este un exemplu de reuşită.
Pentru Madonna, cei peste 30 de ani de carieră în care a stat în fruntea tuturor clasamentelor muzicale n-au fost o treabă uşoară. Regina muzicii pop a ajuns regină numai după ce şi-a dat seama că, odată cu vremurile, trebuie să se schimbe şi ea. Şi nu s-a dat înapoi de la nimic pentru celebritate. Susţinută de o întreagă maşinărie de marketing, întocmai ca şi Lady Gaga, Madonna a ieşit victorioasă din lupta cu timpul şi cu mai tinerele sale colege de scenă. Şi nu numai atât.
A influenţat generaţii întregi de femei cu stilul său vestimentar, fie că a purtat o centură pe care scria cu litere mari „Boy Toy", la mijlocul anilor '80, pe când îşi promova celebra piesă „Like a Virgin", fie că a ridicat body-ul negru, purtat cu ciorapi plasă şi cizme până la genunchi, la rang de rochie, cu ultimele sale apariţii în cadrul turneului „Sticky & Sweet Tour" (2008).
Regina pop a încercat de toate
Chiar dacă o numim Esther, Madge sau chiar şi doamna Ciccone, Madonna poate fi considerată regina reinventării. De dragul celebrităţii, Madonna a încercat de toate. A fost punk, la începutul carierei, când purta părul scurt şi blond, se îmbrăca cu jachete de piele şi abuza de accesorii extravagante. A fost apoi o Marilyn Monroe modernă, cu părul platinat şi buzele roşii. A urmat o Madonna scandaloasă, odată cu turneul „Blonde Ambition", de la începutul anilor '90. Şi-a pus sutiene în formă de con, haine din piele şi s-a înconjurat de cruci în flăcări, un Iisus negru şi tot felul de aluzii sexuale, care au stârnit furia bisericii.
În anii 2000, diva s-a reîntors la înfăţişarea strălucitoarea a anilor 1980. Toate aceste schimbări vestimentare n-au schimbat-o însă pe Madonna. Şi acum, la cei 53 de ani ai săi, cântăreaţa apare în aceleaşi ipostaze provocatoare care au consacrat-o şi îşi expune excesiv corpul bine lucrat. Dacă Madonna s-a tot reinventat, Lady Gaga a înţeles schimbarea într-o variantă extremă şi a ales să şocheze publicul în mod constant. Pe numele său real, Stefani Joanne Angelina Germanotta, Lady Gaga (25 de ani) şi-a adjudecat milioane de fani, reuşind până în prezent să vândă peste 15 milioane de albume în întreaga lume.
Pentru Lady Gaga, să se reinventeze a însemnat, de fapt, să-şi şocheze fanii cu fiecare ieşire în lumina reflectoarelor. Iar ieşirile au fost multe şi memorabile: de la rochia creată, la propriu, din carne, cu care a apărut la MTV Video Music Awards în 2010, oripilând audienţa, până la încălţările groteşti, înalte de peste 30 de centimetri.
De-a lungul a câţiva ani, ea a purtat: costumul broscoiului Kermit, o rochie făcută numai din păr natural, o alta din baloane transparente, un costum de diavoliţă, unul de homar şi un altul făcut numai din fulgere. Şi a cântat. Iar aşa succesul ei vestimentar a fost dublat de succesul muzical.
O Madonna autohtonă
În 1988, când Madonna cânta hitul „Papa Don't Preach" pe scenele internaţionale, iar Lady Gaga împlinea doi ani, Loredana Groza spunea „Bună seara, iubite" într-o altă parte a lumii. Colegă de generaţie cu Oana Sârbu şi Anca Ţurcaşiu, Loredana (41 de ani) a fost singura care a reuşit să se menţină de-a lungul anilor în atenţia publicului.
După modelul Madonna, Loredana a schimbat şi ea stiluri vestimentare, dar şi muzicale. A fost fata cuminte a anilor '80, pentru ca mai apoi să fie femeia hotărâtă a anilor 2000. A fost o fată singură-n noapte, care s-a transformat într-una cu şosete de diamant. A cântat muzică uşoară pentru ca mai apoi să treacă la hip-hop şi să colaboreze cu BUG Mafia.
A purtat costume tradiţionale, rochii înflorate de ţigancă, chiar şi body-ul promovat de Madonna, care a fost o permanentă sursă de inspiraţie pentru ea. Şi în cazul ei, maşinăria de marketing a făcut, probabil, diferenţa, Loredana lucrând cu MediaPro. Şi a lucrat bine: a jucat în telenovele, şi-a lansat propria carte şi a tot cântat.
Din 1988 şi până în 2010, Loredana a lansat aproape în fiecare an câte un album. Şi a rămas pe scenă. Poate că Madonna, Lady Gaga şi Loredana au un avantaj: se bucură de libertatea pe care le-o conferă celebritatea. Sau poate publicul se plictiseşte atât de repede de staruri, încât doar acei artişti care se adaptează vremurilor sunt cei care supravieţuiesc în showbiz.
Click pe infografie pentru a mări
