STUDIU Cât de populare sunt Netflix şi HBO GO în România şi câte ore petrec tinerii pe săptămână vizionând conţinut video

0
Publicat:
Ultima actualizare:
netflix

Un studiu care analizează obiceiurile de consum media ale românilor relevă că 7 din 10 persoane din mediul urban folosesc cel puţin un canal de video streaming pe bază de abonament. Nicio surpriză – Netflix şi HBO GO domină piaţa din România.

Initiative România, alături de iSense Solutions, au dat publicităţii un nou studiu pe tema fenomenului de video streaming în România. Cercetarea se concentrează pe analiza şi înţelegerea obiceiurilor de consum media al românilor, în contextul evoluţiei fulminante a platformelor VoD (video on demand).

Aşadar, platformele pe bază de abonament se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare în România: 69% dintre respondenţi (echivalentul a 7 din 10 persoane) au un abonament pentru cel puţin o platformă, în timp ce 46% folosesc Netflix şi o treime HBO GO, cele două dominând piaţa VoD din România.

Majoritatea abonaţilor folosesc servicii VoD cel puţin de câteva ori pe săptămână, acasă, seara, direct pe televizor sau pe un alt dispozitiv, cum ar fi telefonul mobil sau laptopul. 

În general, utilizatorii de servicii VoD sunt tineri şi au venituri mai mari comparativ cu cei care nu folosesc aceste servicii. Chiar şi aşa, 55% dintre utilizatorii VoD au între 35 şi 54 de ani, în timp ce tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani petrec cel mai mult timp vizionând conţinut video, peste 50 de ore pe săptămână.

„Dezvoltarea platformelor VoD presupune o creştere a timpului total de vizionare, dar şi o reducere a expunerii la publicitate şi mutarea atenţiei de pe canalele media gratuite, precum Facebook şi YouTube. Cât despre piaţa serviciilor de  VoD, principalul diferenţiator este lipsa de reclame, acest factor fiind asociat şi cu o calitate mai bună a programului sau a platformei, pentru care oamenii sunt dispuşi să plătească“, spune Andrei Elvădeanu, Client Service Manager iSense Solutions.

Studiul online a fost realizat pe un eşantion de 1.200 de respondenţi din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 54 de ani.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite