„MasterChef“, locul fruntaş în topul audienţelor: debutul „Hell's Kitchen“, depăşit de show-ul culinar de la Pro TV
0Al doilea episod al noului sezon „MasterChef“, difuzat de Pro TV, a ieşit învingător din prima confruntare cu „Hell's Kitchen – Iadul bucătarilor“, de la Antena 1, reuşind să surclaseze debutul show-ului pe toate segmentele de audienţă.
Vechiul juriu de la Pro TV – Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu – a fost învins de noua echipă, chefii Patrizia Paglieri, Florin Scripcă şi Adrian Hădean, care a reuşit să se menţină în topul preferinţelor telespectaroilor.
Astfel, a doua ediţie „MasterChef“ a poziţionat postul Pro TV în topul audienţelor, show-ul culinar fiind urmărit de peste două milioane de români la nivel naţional, în minutul de aur (20:50). Şi dacă la nivelul întregii ţări, Pro TV s-a impus cu 240.000 de telespectatori în plus faţă de Antena 1, pe segmentele urban şi comercial diferenţele au fost mai mici.
Aşadar, la nivelul întregii populaţii a ţării, Pro TV a condus cu 7,1 puncte de rating şi 13,9% cotă de piaţă, ceea ce însemană că „MasterChef“ a fost urmărit în fiecare minut de peste 1,31 milioane de români, în vreme ce Antena 1 s-a clasat pe locul secund cu 5,8 puncte de rating şi 11,3 procente din cota de piaţă, primul episod din „Hell's Kitchen – Iadul bucătarilor“ ţinând în faţa micilor ecrane, în fiecare minut, puţin peste 1.07 milioande de telespectatori.
Pro TV a condus şi pe segmentul publicului din mediul urban, cu 7,5 puncte de rating şi 14,5% cotă de piaţă, date ce s-ar traduce în 762.000 de telespectatori pe minut, pe locul al doilea clasându-se Antena 1 cu, 7,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 13,8%, ceea ce înseamnă că 731.520 de orăşeni au urmărit „Iadul bucătarilor“.
Juriul „Hell"s Kitchen“: Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu FOTO Antena 1/ Gabriela Arsenie
Postul din Pache Protopopescu şi-a păstrat poziţia de lider şi pe segementul comercial, în intervalul difuzării emisiunii, de la 20:31 la 22:30, obţinând o audienţă medie de 9,8 puncte de rating şi 22,3% cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 9 puncte de rating şi 20,4% cotă de piaţă.
Pe publicul comercial cu vârsta cuprinsă între 18 si 49 de ani, în minutul 22:09 emisiunea a atins un vârf maxim de audienţă de 15,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 35,1%, aproape de patru ori mai mult decât înregistra Antena 1 în acelaşi minut (4.6 puncte de rating şi 10.1% cotă de piaţă).
Amintim că este a doua mare confruntare dintre cele două posturi de televiziune rivale, după ce vineri debutul „X Factor“, difuzat de Antena 1, a fost depăşit de competiţia „Vocea României“, de la Pro TV.